Balet Triadyczny czyli Jak budować do potęgi trzeciej? Kolejna odsłona projektu RE//MIX

Komuna// warszawa zaprasza 23 i 24 czerwca o godz. 19.00 na kolejną odsłonę projektu RE//MIX.

Dla Oskara Schlemmera choreografia była laboratorium społeczno-estetycznego pola działań. Schlemmer był jednym z głównych artystów Bauhausu, zwanego przez Waltera Gropiusa "Katedrą Socjalizmu". Balet Triadyczny jest tak naprawdę anty-baletem, forma tańca konstruktywistycznego, modernistycznym gestem, który zrywa związek z kanoniczną estetyką. Jest odejściem od reprezentacji i ekspresji, wejściem w przestrzeń komentarza społecznego. Balet Triadyczny jest inscenizacją ciała nowoczesności i eksperymentem estetyki przyszłości. Jest prawie-że-choreografią dla ludzi-tancerzy (Mensch-Tanzer) w dwunastu scenach i w trzech częściach. Mensch-Tanzerze w choreografii społecznej, ciało (pojedyncze, jak i społeczne) staje się obszarem przemian. Wewnętrzna architektura staje się zewnętrzną konstrukcją - obiektem do wspólnej budowy.

Choreografia jako przestrzeń próby. Choreografia jako przestrzeń transformacji. Choreografia jako przestrzeń nie-materialnej budowy. W manifeście Bauhausu celem kreatywności jest zawsze budowanie.

Re/mix, czyli uaktualnianie dawnej pracy, wydobywanie rezerwy dla współczesności. Balet Triadyczny / Warszawa 2012 jest warsztatem potencjalnej choreografii.

Choreografia i wykonanie: Alex Baczynski-Jenkins

Dramaturgia: Carlos Manuel Oliveira

Światło: Karolina Gębska

Alex Baczynski-Jenkins jest tancerzem i choreografem, mieszka w Berlinie. Należy do pierwszej generacji studentów, która ukończyła nowy kierunek "Taniec współczesny, choreografia, kontekst" na Universität der Künste w Berlinie. W czerwcu 2009 roku zrealizował czterodniowy performens Having not seen OR Mr. Gorbachev w Mexicali (Meksyk). W 2010 roku otrzymał stypendium od Sekretariatu Kultury Nadrenii-Północnej Westfalii, w ramach którego stworzył solową choreografię CARRYING STUFF (Translating the Agony in the Garden). W 2011 roku zainicjował oraz był współorganizatorem niezależnego festiwalu For the time being, który odbył się w marcu w Berlinie. Brał udział w projekcie Expo Zero Borisa Charmatza i Martiny Hochmuth (Performa 11). W marcu 2012 był uczestnikiem laboratorium apropriacji w ramach wystawy MOMENTS w ZKM, Karlsruhe gdzie rozpoczął współpracę z Ligią Manuelą Lewis przy projekcie Things not to be forgotten. Jako performer współpracował z Rosalind Crisp, Marlene Freitas, Isabelle Schad. Od 2009 roku jest zaangażowany w projekty Meg Stuart (ATELIER, Do Animals Cry, VIOLET), w 2011 zostalizaproszeni do wystąpienia w improwizowanym duecie Bataille na Festiwalu w Awinionie.

Carlos Manuel Oliveira - ścieżka jego edukacji przebiegała między naukami przyrodniczymi a sztukami performatywnymi: w 2004 roku uzyskał tytuł magistra w zakresie systemów ekologicznych na Universidade NOVA w Lizbonie, a w 2010 licencjat z tańca współczesnego i choreografii na Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz w Berlinie. Uczestniczył w kursie "Interaktywnych Technologicznych Sztuk Performatywnych" w fundacji Gulbenkian w roku 2008. Obecnie pracuje nad doktoratem w zakresie mediów cyfrowych. W 2005 roku koordynował dział teatru w fundacji INATEL, a w 2006 kierował zespołem Ferloscardo, należącym do nurtu nowego cyrku. W 2010 roku współpracował z Joo Fiadeiro nad projektami no(W)Body i Entre, a w 2011 z Artistwin Deufert& Plischke nad projektem Emergence Room.

Oskar Schlemmer - niemiecki malarz i teoretyk sztuki, profesor Bauhausu w Weimarze. Został wykładowcą tej uczelni w 1921 i kierował pracami teatralnymi w latach 1923-1929. Autor m.in. największego osiągnięcia teatralnego Bauhausu - pokazu Das Triadische Ballet (1923). Prace te wywarły duży wpływ na rozwój nowoczesnego baletu. Jako malarz tworzył uproszczone obrazy figuralne o jasnym kolorycie, stanowiące rodzaj studiów na tematy przestrzenno-kompozycyjne. Był też twórcą reliefów ze szkła, drutu i gipsu.

Alex Baczynski-Jenkins: RE//MIX Balet Triadyczny czyli Jak budować do potęgi trzeciej? (Oskar Schlemmer)
komuna// warszawa
ul. Lubelska 30/32, Warszawa
bilety: 15 zł normalne, 10 zł ulgowe

Dodaj artykuł do:
(dodano 19.06.12, autor: irka)
Tagi: Balet Triadyczny czyli Jak budować do potęgi trzeciej
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia