W ramach V Międzynarodowej Konferencji „Innowacyjność i kreatywność kobiet - projektowanie jakości życia w nowoczesnej gospodarce” odbędzie się 23 marca br. otwarty panel dyskusyjny współorganizowany przez japońską firmę MUJI. Drugiego dnia konferencji, w budynku Giełdy Papierów Wartościowych, rozmawiać będziemy o znaczeniu zmysłów w projektowaniu oraz o przyszłości brandu w proekologicznym świecie.
„Sense your senses – poczuj swoje zmysły” to otwarty panel dyskusyjny, w którym udział wezmą Asako Shimazaki – zasłużona postać MUJI, Lidia Popiel - polska fotograf, propagatorka „dobrego” designu, dr n. chem. Małgorzata Chełkowska - ekspert kosmetologii z Instytutu Yonelle. Panie będą rozmawiać o współczesnym designie i wpływie zapachów na nasze samopoczucie psychiczne i zdrowie. Z kolei podczas drugiego spotkania Asako Shimazaki, pomysłodawczyni i realizatorka projektu związanego z aroma dyfuzorem MUJI, który okazał się światowym bestsellerem, również weźmie udział w dyskusji z prelegentami konferencji „Innowacyjność i kreatywność kobiet”. Temat będzie dotyczył sytuacji brandu we współczesnym, zmieniającym się proekologicznie świecie. Dyskusja, prowadzona przez Zuzannę Skalską z firmy VanBerlo została zatytułowana „Brand - przyszłość, czy przeszłość?”.
Dodatkową atrakcją towarzyszącą panelowi dyskusyjnemu i konferencji będzie butikowy kącik zaaranżowany przez MUJI z wykorzystaniem produktów – mebli i przedmiotów codziennego użytku, stworzonych w myśl zasad odpowiedzialnego projektowania pod względem kształtu, materiałów produkcyjnych i opakowania. Użyte zostaną między innymi meble modułowe – sofa, charakterystyczne dla MUJI PP boxy i regały dostawiane. Przedstawione będą produkty wykonane na przykład z bawełny Ochiwata , drewna z certyfikatem FSC, papieru z recyclingu czy skóry organicznej. Ponadto pojawią się gadżety elektryczne napędzane dynamo, produkty z tkaniny kimono i wyroby patchworkowe.
23 marca – Giełda Papierów Wartościowych (ul. Książęca 4, parter)
otwarte panele dyskusyjne:
- „Sense your senses – poczuj swoje zmysły”, godz. 10.15
Udział wezmą:
Asako Shimazaki - Kierownik Działu Rozwoju Produktów, MUJI, Japonia
Małgorzata Chełkowska – dr n. chem., ekspert Instytutu Yonelle
Lidia Popiel – fotografka, redaktor naczelna portalu finelife.pl
Mikołaj Wielowiejski – project manager MUJI w Polsce, moderator dyskusji
- „Brand - przyszłość, czy przeszłość?”, godz. 11.00
Udział wezmą:
Asako Shimazaki - Kierownik Działu Rozwoju Produktów, MUJI, Japonia
Lidia Adamska - Członek Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych, Warszawa, Polska
Alicja Adamczak - Prezes, Urząd Patentowy RP, Polska
Vito Orazem - Dyrektor Zarządzający, Design Zentrum Nordrhein Westfalen, Niemcy
Zuzanna Skalska - Starszy Konsultant ds. badań trendów wzornictwa przemysłowego, VanBerlo, Eindhoven, Holandia, moderator dyskusji
Ponadto odbędą się panele dyskusyjne:
- “Wzornictwo w życiu”, godz. 12:00
Udział wezmą:
Pete Kercher, EIDD, Design for All Europe
Deborah Szebeko, założyciel ThinkPublic, Wielka Brytania
Zuzanna Skalska, Starszy Konsultant ds. badań trendów wzornictwa przemysłowego, VanBerlo, Eindhoven, Holandia;
Josephine Green, dyrektor Beyond20, Wielka Brytania
Weronika Rochacka, Design Networks Manager Design Council, Wielka Brytania, moderator dyskusji
- „Jak pisać o wzornictwie?”, godz. 12:45
Udział wezmą:
Jacek Utko, Dyrektor Kreatywny, Bonnier Polska
Małgorzata Szczepańska, Redaktor Naczelna Elle Decoration
Piotr Sarzyński, Socjolog, Publicysta Polityki, Polska
Czesława Frejlich, Redaktor Naczelna „2+3D”, Polska, moderator dyskusji
Wstęp wolny.
MUJI narodziło się w Japonii w 1980 roku. Jest kwintesencją japońskiego stylu życia, kultury, wartości, stosunku do świata, w którym liczy się jakość, a nie marka, funkcja, a nie opakowanie, prostota, a nie dekoracje. Od 30 lat MUJI przekonuje nas, że mniej znaczy więcej. MUJI jest skrótem japońskiego określenia “Mujirushi” (bez marki) „Ryohin” (wysoka jakość). Przedmioty MUJI są więc anonimowe. Poza opakowaniem i metką cenową, nie zawierają żadnej informacji, która pozwalałaby na zidentyfikowanie marki. Przedmioty MUJI są proste, o neutralnej kolorystyce, a jednocześnie wyrafinowane. Praktyczne, funkcjonalne, uniwersalne i odpowiednie na każdą okazję i co ważne mają przystępne ceny.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |