MUJI organizuje wystawę w Design Museum w Londynie poświęconą racjonalnej produkcji i konsumpcji. Podczas wernisażu wystawy odbędzie się dyskusja z udziałem światowej sławy projektantów: Naoto Fukasawy, Sama Hechta oraz Constantina Grcica prowadzona przez Tylor’a Brûlé.
MUJI to przede wszystkim minimalizm - zarówno w procesie produkcji, jak i w samych produktach. Zawsze zwracamy szczególną uwagę na to, aby nasze wyroby jak najlepiej służyły swemu przeznaczeniu. Wciąż zadajemy sobie pytania: „Czy nie zużywamy zbyt wiele materiału?”, „Czy nie stosujemy nadmiernych opakowań?”, „Czy możemy zmniejszyć ilość odpadów w procesie zamawiania, produkowania i transportu?”. Po katastrofie wywołanej trzęsieniem ziemi w Japonii, poczuliśmy potrzebę nowego podejścia, uzyskania większej harmonii między społeczeństwem i środowiskiem naturalnym. Tak powstała idea wystawy „Product fitness 80”.
Zgodnie ze starym japońskim przysłowiem: „Jedz z umiarem i nie daj się lekarzowi” kluczem do zdrowia jest kierowanie się rozsądkiem, spożywanie odpowiednich porcji oraz powściągliwość. Prawdziwie szczęśliwe, zrównoważone oraz zdrowe życie możemy osiągnąć stopniowo zmniejszając porcje do 80%.
Wielu Japończyków uważa katastrofę z 11 marca 2011 r. za sygnał wzywający do opamiętania się. Następstwa trzęsienia ziemi pomogły zrozumieć i docenić, jak ważne w naszym życiu są proste elementy otaczającego nas świata. Wzrost nadmiernej konsumpcji dóbr oraz coraz większy nacisk na ich promocję, budzi obawę, że pewnego dnia społeczeństwo skonsumuje samo siebie. Właśnie dlatego czujemy się zobowiązani do przekształcenia tej niekontrolowanej ludzkiej żądzy posiadania w bardziej racjonalne działanie.
MUJI ma nadzieję, że jako mieszkańcy Ziemi wybierzemy zrównoważoną ścieżkę rozwoju, która będzie korzystna dla naszej planety i wszystkich jej mieszkańców. Początki mogą być trudne i pewnie będą wymagały poważnych wyrzeczeń. MUJI jednak decyduje się podjąć to wyzwanie.
Oprócz wystawy MUJI organizuje również dyskusję, w której wezmą udział znani światowi projektanci: Naoto Fukasawa, Sam Hecht oraz Konstantin Grcic. Rozmowę poprowadzi Tyler Brûlé w Design Museum w czwartek 8 marca 2012.
Wystawę można oglądać w Design Museum w Londynie od 9 do 18 marca 2012.
Design Museum, Shad Thames, London, SE1 2YD
Bilety w cenie: £7.50 i £15
http://designmuseum.org/
MUJI powstało w Japonii w 1980 roku i jest kwintesencją japońskiego stylu życia, w którym jakość liczy się bardziej niż marka, funkcja jest ważniejsza od opakowania, a prostota - od dekoracji.
Paradoksalnie, mimo przyjętej polityki “no logo”, MUJI szybko stało się marką rozpoznawalną na całym świecie. Nasi odbiorcy doceniają przede wszystkim minimalizm estetyczny, japońską pomysłowość, wysoką jakość i funkcjonalność produktów, a także proekologiczne myślenie.
Oferta MUJI obejmuje kilka kategorii, m.in.: ubrania, produkty dla domu i biura, artykuły papiernicze i elektronikę, kosmetyki oraz praktyczne rozwiązania dla podróżujących. W każdym z tych działów “mniej znaczy więcej”.
www.muji.com.pl
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |