Pojawiło się nowe wydawnictwo na rynku- Rozdzielczości Chleba Fundacji trzeciego sektora Liternet, które będzie zajmowało się wprowadzaniem do obiegu eksperymentalnej i nowomedialnej literatury oraz badaniem cyberkultury. Inauguracja wydawnictwa odbędzie sie 3 grudnia i połaczona została z promocją książki.
PROGRAM WYDARZENIA:
19:00 - Promocja książki „Remiks. Teorie i Praktyki” (red: Michał Gulik, Paulina Kaucz i Leszek Onak). W dyskusji panelowej udział wezmą: dr Anna Nacher, Michał Gulik, Paulina Kaucz, Kaja Klimek. Książka jest owocem konferencji Ars Electronica: Remixed & Remastered, zorganizowanej przez Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ, Koło Naukowe Medioznawców UJ i Fundację Liternet.
20:00 - Prezentacja pierwszego numeru pisma „Rozdzielczość Chleba” oraz odczytanie manifestu. W numerze: Bromboszcz, Onak, Pawlicka, Podgórni, Płucienniczak, Pułka i inni. W programie przewidziane cudowne rozmnożenie chleba, nabiału i wina.
Uwaga: niedługo pojawią się kolejne punkty programu:)
MIEJSCE: Klub Migawka (dawny Lokator), Krakowska 27, Kraków
TERMIN: 3 grudnia (sobota) 2011 roku
"Remiks, jako kategoria badawcza, nie doczekał się wystarczającego opracowania na gruncie polskiej humanistyki. Propozycja teoretyczna Lawrence'a Lessiga, sprecyzowana w popularnej książce Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce, przetłumaczonej na język polski w 2009 roku, była przede wszystkim interwencją w dyskurs praw autorskich. Fenomen remiksu wykracza jednak daleko poza obszar zagadnień prawnych. Pojęcie to, zaczerpnięte ze słownika muzycznego, może posłużyć jako doskonałe narzędzie do analizy cyrkulacji tekstów w dobie mediów cyfrowych. Remiks nie charakteryzuje przy tym wyłącznie procesu twórczego, ale – być może przede wszystkim – taktyki odbiorcze. Ogromna część naszego uczestnictwa w kulturze zasadza się bowiem na logice remiksu, w której powtórzenie i oryginalność, determinizm i podmiotowa sprawczość splatają się w jednej figurze. Polecenie „kopiuj-wklej” stanowi tylko najbardziej powierzchniową formę takiego odbiorczego remiksu. W rzeczywistości zarówno twórcy, jak i odbiorcy stosują złożone taktyki remiksowe, które stają się dla nas narzędziem negocjowania znaczeń i tożsamości. Dla kulturoznawcy natomiast remiks może okazać się doskonałym pojęciem operacyjnym, które posłuży do przepracowania takich kategorii, jak oryginalność, autorstwo, podmiotowość, lokalność, wirtualność czy subwersja"
[Fragment wstępu]
Więcej info: fundacjaliternet.pl/rozdzielczosc-chleba-offline-1/
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |