Zapraszamy na cykl lipcowych warsztatów, realizowanych w ramach Filmogrania! Filmogranie! to interdyscyplinarny projekt nieformalnej edukacji, zakładający przeprowadzenie spektrum działań, skupionych wokół szeroko pojętej sztuki filmowej oraz edycji obrazu i dźwięku. Warsztaty odbywają się w Toruniu.
04.07. poniedziałek, g. 12.00
Dom Kultury Bydgoskie Przedmieście
Zajęcia polegające na prostym spacerze dźwiękowym, którego celem jest pozyskanie jak największej ilości dźwięków naturalnych z bezpośredniego otoczenia (szum drzew, odgłosy łamanych gałęzi, szuranie stóp itd.). Uczestnicy będą uczyć się techniki nagrywania na specjalnych urządzeniach rejestrujących (rekorderach). Obsługi i pracy z tego typu urządzeniami.
11. 07. poniedziałek, g. 12.00
Dom Kultury Bydgoskie Przedmieście
Wizyta w studiu nagrań Sferax w Toruniu. Pod okiem i uchem realizatora uczestnicy zapoznają się z technikami pracy w profesjonalnym studio. Będą się bawić, nagrywać naśladując przy mikrofonie znane postaci z bajek i książek. W trakcie zajęć ich uczestnicy zostaną wprowadzeni w teorię pozyskiwania próbek muzycznych (tzw. sampli), możliwości ich przekształcenia i ponownego dopasowania do obrazu.
18.07. poniedziałek, g. 12.00
Dom Kultury Bydgoskie Przedmieście
Praca nad „udźwiękowieniem” wymyślonych i stworzonych na warsztatach plastycznych postaci. Podczas zajęć dzieci będą miały za zadanie udźwiękowić, „ożywić” stworzoną przez siebie postać wykorzystując do tego tylko i wyłącznie swój głos, krzycząc, mrucząc, szczekając itd. Wszystkie próby oraz efekt końcowy będą nagrywane w stworzonym specjalnie na tą okazję studiu nagraniowym
Domu Kultury.
25.07. poniedziałek, g. 12.00
Dom Kultury Bydgoskie Przedmieście
Praca z mikrofonami kontaktowymi przy „udźwiękawianiu” krótkich scen filmowych. Rodzaj mikrofonu kontaktowego wymusza charakter słuchania. Można usłyszeć jak zmienia swoje brzmienie siatka ogrodzeniowa w wyniku podmuchu wiatru, rynna kiedy spadają na nią krople deszczu, drut piorunochronu uderzający o ścianę budynku. W ten sposób zwracamy się jakby do wnętrza dźwięku, czyli nie skupiamy się na całym otoczeniu akustycznym, ale pojedynczych dźwiękach, które w zasadzie normalnie nie są słyszalne. Taki
sposób słuchania sprzyja z pewnością koncentracji, uświadamia dzieciom istnienie całego spectrum dźwięków pochodzących jakby z innego świata, rozwijając tym samym ich wyobraźnię, którą możemy wykorzystać następnie do pracy przy dźwiękach filmowych.
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Źródło: www.filmogranie.blogspot.com
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |