Powrót "Nagiej Pragi" do Teatru Młyn

Już 24 kwietnia, po długiej przerwie, na scenę Teatru Młyn wraca spektakl "Naga Praga" ze Sławomirem Packiem, Adamem Krawczukiem i Agatą Fijewską.

Spektaklowi towarzyszy wystawa fotografii Uli Marchlik Warszawa-Kontrasty, na której wernisaż zapraszamy dn. 24 kwietnia o godz. 20:00, bezpośrednio po zakończeniu spektaklu.

Terminy: 24, 25.04 g. 19:00, 07.05 g. 17 i 08.05 g. 19:00

Miejsce: Scena Staromiejska SCEK ul. Jezuicka 4, Warszawa

Strona www: http://mlyn.org/portfolio/naga-praga/

NAGA PRAGA

Realizatorzy:

Obsada: Agata Fijewska, Adam Krawczuk, Sławomir Pacek

Akompaniament /DJ/: Maciej Rozwadowski

Choreografia: Bartosz Figurski

Muzyka: Filip Dreger

Scenariusz i reżyseria: Natalia Fijewska-Zdanowska

Niezależna i dobrze sytuowana singielka z Warszawy wraca z imprezy w hipsterskiej knajpie na prawym brzegu Wisły. Jest zmęczona i pijana, zamiast na postój taksówek trafia na jedno z praskich podwórek. Rzeczywistość zaczyna mieszać się ze snem, bohaterka rozpoczyna dziwną podróż po 'innej wersji' swojego własnego życiorysu. Może gdyby nie zbieg okoliczności, byłaby praską 'lumpeksiarą' sprzedającą czosnek na Grochowskiej i czekającą nocami na męża alkoholika...

„Naga Praga” to rodzaj scenicznego żartu, nie pozbawionego jednak goryczy i złośliwości wobec współczesnego świata. Życiorys hipsterskiej singielki i 'dziewczyny z Pragi' przeplatają się ze sobą, prascy Hipsterzy zamieniają się w Dresów, modny klub w podwórko przy trzepaku, a mroczny DJ w tajemniczego ostrzarza noży. Spektakl poddaje analizie fenomen współistnienia w jednej przestrzeni dwóch odrębnych społecznie światów, z których każdy rządzi się swoimi prawami – czy te prawa, nie są jednak niepokojąco podobne?

Czy dychotomia praskich rzeczywistości nie jest dychotomią bardziej ogólną – warszawską? polską? a może także naszą własną – wewnętrzną i osobistą? Czy istnieje możliwość komunikacji między tymi dwoma odrębnymi rzeczywistościami? Czy istnieje możliwość scalenia tych rzeczywistości w nas samych - w jedną, wspólną tożsamość?

Miejsce: Scena Staromiejska SCEK, Jezuicka 4.

Partnerzy: Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej

Informacje:

www.mlyn.org

Projekt współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa.

Natalia Fijewska-Zdanowska (ur. 1981) – reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. Powołała do życia i prowadzi wraz z siostrami własną, autorską scenę niezależną Teatr MŁYN. W 2007 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie Teatru. Realizuje kameralne spektakle autorskie, poddające artystycznej analizie współczesną rzeczywistość: monodram „Głuchoniemoc” (2004) „Różowa skarpetka” (2006), „De-naturat” (2007), „Siostry” (2008), „Piąta rano” (2009), „Gabinet” (2010), „Facet mojej żony” (2011), „Niunia” (2012), "Draka" (2013). Spektakle są wystawiane na Scenie Staromiejskiej SCEK, były także grane gościnnie na wielu scenach w całej Polsce, miedzy innymi w warszawskim Teatrze Powszechnym, Teatrze Polskim, czy Teatrze Ochoty.

Agata Fijewska (ur. 1987) - aktorka, wokalistka, laureatka nagród aktorskich i wokalnych na przeglądach i festiwalach piosenki. Zagrała między innymi w spektaklu „Różowa skarpetka” (2006), który otrzymał szereg nagród, był grany w Teatrze Stara Prochownia w ramach Sceny OFF Teatru Konsekwentnego, a także w spektaklu „Siostry” (2008) zrealizowanym we współpracy z Teatrem na Woli w Warszawie, monodramie muzycznym „Piąta rano” (2009) w Teatrze Staromiejskim, który otrzymał GRAND PRIX Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie, oraz spektaklach muzycznych „Niunia” (2012) i „Draka” (2013). Wokalistka zespołu Nocny SuperSam. Ukończyła warszawską Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej. Jest współzałożycielką Fundacji Artystycznej „MŁYN”, mającej obecnie siedzibę na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie i wielokrotną organizatorką przedsięwzięć kulturalnych z ramienia Fundacji.

Adam Krawczuk (ur. 1971) -ukończył warszawską PWST. Aktor teatralny i filmowy. W 1996 założył razem z kolegami Teatr Montownia, z którym aktualnie występuje na deskach Och-Teatru. Grał między innymi w serialach: „Plebania”, „Układ Warszawski”, „Na wspólnej”, Klan” oraz w filmach „Ciało” czy „Pierwszy milion”. Współpracował z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera oraz Teatrem Studio. Reżyser one-man-show z Rafałem Rutkowskim pt. „Sex polski”. W Teatrze Młyn występuje także w spektaklu „Niunia”.

Sławomir Pacek (ur. w 1967 w Starachowicach) – polski aktor filmowy i teatralny. Ukończył warszawską PWST w roku 1990. W latach 1990 - 1996 był aktorem stołecznego Teatru Nowego, gdzie występował m.in. jako Czupurek, szekspirowski Merkuccio i Pan Tadeusz w spektaklach Adama Hanuszkiewicza. Od roku 1997 jest aktorem Teatru Powszechnego. Ma na swoim koncie drugoplanowe role w popularnych filmach kinowych, m.in. Ostatni dzwonek, Spona, Kraj świata, Młode wilki, Chłopaki nie płaczą, a także szereg ról w spektaklach Teatru TV stworzonych pod kierunkiem m.in. Olgi Lipińskiej, Andrzeja Łapickiego, Agnieszki Glińskiej, Stanisława Różewicza i Władysława Kowalskiego. Jest także cenionym aktorem radiowym. W Teatrze Młyn występuje także w spektaklu „Facet mojej żony”.

Maciej Rozwadowski - (ur. 1986) rzeźbiarz, muzyk, perkusista. W 2013 roku ukończył studia na wydziale rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Laureat drugiej nagrody w międzynarodowym konkursie medalierskim w Helsinkach. Właściciel firmy BEE SOUND zajmującej się perkusyjną muzyką sesyjną i edukacją w jej kierunku, jak również pozaszkolną edukacją artystyczną. Czynny perkusista współpracujący z zespołami Nocny SuperSam, Henry David's GUN i Gambit.

Filip Dreger (ur. 1977) z wykształcenia filolog polski i pianista po średniej szkole muzycznej. Pracuje zawodowo jako programista i konsultant specjalizujący się w Javie, głównie w dziedzinie aplikacji webowych i mobilnych. Od czasu pierwszego wysłuchania musicalu "Cats" Andrew Lloyda Webbera w 1994 jego namiętnością są współczesne musicale sceniczne. Autor muzyki do setek piosenek i szkiców musicalowych, z których zdecydowana większość pozostała w szufladzie, a kilka doczekało się amatorskich lub półprofesjonalnych prezentacji. Z Teatrem Młyn współpracował już przy spektaklach „Gabinet” i „Facet mojej żony”.

Bartosz Figurski (ur. 1975) Aktor, tancerz. Ukończył PWST w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Spektakle dyplomowe: Hamlet W. Szekspira (rola Klaudiusza) w reż. C. Tomaszewskiego i J. Peszka oraz Everything sleep’s away w choreografii J. Altera. Uzyskał dyplom tancerza zawodowego. Ma w dorobku role m.in. w spektaklach: Pan Twardowski (Teatr Komedia w Warszawie), Fame (Teatr Powszechny im. J. Kochanowskiego w Radomiu), Opera za trzy grosze (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu). Solista w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie (Crazy For You i Piotruś Pan (reż. i chor. Janusz Józefowicz), Koty (Mangojerry) i Grease, (reż. W. Kępczyński, chor. J. Badurek). Prowadzi działalność, związaną z tańcem współczesnym i teatrem fizycznym. Współpracuje z Teatrem Tańca ZAWIROWANIA oraz ze Starym Browarem w Poznaniu. Prowadzi zajęcia w Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego i w Warsztatowej Akademii Musicalowej w Warszawie. Uczestnik licznych warsztatów i projektów z dziedziny teatru i tańca współczesnego.

Spektakl “Naga Praga” warszawskiego Teatru MŁYN wprowadza w nieoswojone rejony praskiej strony Wisły, które dla stołecznych hipsterów to piątkowa mekka. Jednak miły szum w już półsennej od świtu głowie może szybko przerodzić się w skurcz strachu, gdy w jednej z bram spotkasz…

“W Praskim Młynie” Dorota Okulicz – Teraz Teatr 16 października 2014

Zaraz na samym początku, po pantomimicznym prologu w songu (…) zaznaczona jest opozycja „dwóch Warszaw”. Ta pierwsza jest pełna świateł, blichtru i kasy, „hipsterska… umalowana jak królowa perska”. I jest też ta druga – prawdziwa Warszawa, szara i zwyczajna, której symbolem jest małe, ciasne podwórko gdzieś na Pradze, z byle jakim prawie do cna zadeptanym trawnikiem i trzepakiem, centrum podwórkowego życia.

Arkadiusz Szaraniec

Całość to w zasadzie nic wielkiego, ale humorystyczne, nieco drapieżne, nieco liryczne piosenki, łatwo wpadają w ucho. To musicalowa rewia electro – taneczna, żartobliwa i ironiczna. Niby drobiazg, a jednak daje do myślenia, nie tylko o mieszkańcach stolicy i jej subkulturach. O nas, o kulturze masowej i o tym, czy w naszym XXI wieku jest jeszcze miejsce na indywidualizm.

“Hipsterzy, single i krzepka Praga” – Anna Czajowska - Teatr dla Was

Wizerunek prawobrzeżnej Warszawy, wyłaniający się w tej podwórkowej miniatury muzycznej, zaskakuje lekkością i świeżością spojrzenia. W dużej mierze jest to zasługa muzyki Filipa Dregera – w pierwszej chwili klubowe rytmy kłócą się z obrazem praskiego podwórka, ale kolejne odsłony historii o życiu młodych warszawiaków znoszą ten dysonans. Agata Fijewska-Sękulska, Adam Krawczuk i Sławomir Pacek zabierają widzów na wirtualny spacer po mieście, w którym nowe całkiem udanie przenika się ze starym.

“Naga Praga w reżyserii Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej w Teatrze Młyn w Warszawie” – Marzena Dobosz –teatru głodna 4 marca 2015

Dodaj artykuł do:
(dodano 18.04.16, autor: blackrose)
Tagi: Naga Praga, spektakl, Warszawa, Teatr Młyn
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Mara Tamkovich
2
Korek Bojanowski
3
Céline Sallette
4
Michel Hazanavicius
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Lorcan Finnegan
8
James Hawes
9
Jake Schreier
10
Jonás Trueba
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia