South Baltic Adacemy of Independent Theatre. Południowobałtycka Akademia Teatru Niezależnego – narzędziem zmian społecznych – konferencja podsumowująca

2 grudnia w Teatrze na Plaży w Sopocie odbędzie się konferencja podsumowująca rezultaty projektu BAIT – South Baltic Academy of Independent Theatre.

Celem spotkania jest prezentacja wyników trzyletniej realizacji projektu Południowobałtycka Akademia Teatru Niezależnego – narzędziem zmian społecznych, organizowanego w latach 2012-2014 w Polsce, Szwecji i na Litwie. Będzie to również okazja do wymiany doświadczeń oraz dyskusji o możliwościach adaptacji metodologii projektu w innych regionach Polski i Europy.

Południowobałtycka Akademia Teatru Niezależnego – narzędziem zmian społecznych to międzynarodowy projekt edukacyjno-artystyczny realizowany przez partnerów z Polski, Litwy ze wsparciem organizacji ze Szwecji. Uczestnikami projektu byli młodzi Polacy, Litwini oraz Szwedzi. Podczas trzyletniej realizacji, uczestnicy mieli okazję poznać i rozwinąć różnorodne metody teatralne, takie jak: świadomość ciała, umiejętności wokalne i głosowe, taniec, teatr lalek, elementarne zadania aktorskie, reżyseria, improwizacja, teatr forum, dramaturgia, a także elementy psychologii, oraz poznać metody, w jaki sposób realizować własne projekty kulturalne i artystyczne. Byli również uwrażliwiani, jak wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności w celu rozwiązywania różnego rodzajów problemów społecznych.

Zjazdy Akademii były organizowane co miesiąc w Polsce (w Sopocie, Gdyni, Łebie, Węgajtach), na Litwie (w Kłajpedzie), a także jeden z nich odbył się w Karlshamn w Szwecji. Każdy rok akademicki kończył się pokazami spektakli dyplomowych przygotowywanymi przez studentów, które odbywały się również na Litwie, w Polsce oraz w Szwecji.

Podczas trzeciego roku nasi słuchacze mieli za zadanie sprawdzić nabyte umiejętności w praktyce. Pierwszym zadaniem było samodzielne poprowadzenie warsztatów teatralnych dla wybranej grupy docelowej. Każdy ze studentów miał również za zadanie napisać projekt socjo-kulturalny oraz samodzielnie przygotować własne artystyczne dzieło, takie jak: reżyseria spektaklu teatralnego, reżyseria i choreografia spektaklu tanecznego, adaptacja prozy na scenę, napisanie autorskiej sztuki dla dorosłych lub dla dzieci, przygotowanie czytania performatywnego, prezentacja performensów i video artu, filmy krótkometrażowe, a także wystawa grafik inspirowanych jednym z przedstawień dyplomowych.

Głównym celem projektu było wykształcenie nowego pokolenia młodych, samodzielnych artystów teatru oraz społecznie zaangażowanych animatorów kultury i liderów lokalnych, którzy w przyszłości z pasją będą realizować projekty socjo-artystyczne i mieli wpływ na swoje najbliższe otoczenie, w którym żyją i pracują. Jednym z rezultatów projektu jest również publikacja elektroniczna, która zbiera najważniejsze metody, jakie mieli okazję poznawać nasi słuchacze oraz podsumowuje wyniki ewaluacji projektu.Podczas trzeciego roku nasi słuchacze mieli za zadanie sprawdzić nabyte umiejętności w praktyce. Pierwszym zadaniem było samodzielne poprowadzenie warsztatów teatralnych dla wybranej grupy docelowej. Każdy ze studentów miał również za zadanie napisać projekt socjo-kulturalny oraz samodzielnie przygotować własne artystyczne dzieło, takie jak: reżyseria spektaklu teatralnego, reżyseria i choreografia spektaklu tanecznego, adaptacja prozy na scenę, napisanie autorskiej sztuki dla dorosłych lub dla dzieci, przygotowanie czytania performatywnego, prezentacja performensów i video artu, filmy krótkometrażowe, a także wystawa grafik inspirowanych jednym z przedstawień dyplomowych.

Głównym celem projektu było wykształcenie nowego pokolenia młodych, samodzielnych artystów teatru oraz społecznie zaangażowanych animatorów kultury i liderów lokalnych, którzy w przyszłości z pasją będą realizować projekty socjo-artystyczne i mieli wpływ na swoje najbliższe otoczenie, w którym żyją i pracują. Jednym z rezultatów projektu jest również publikacja elektroniczna, która zbiera najważniejsze metody, jakie mieli okazję poznawać nasi słuchacze oraz podsumowuje wyniki ewaluacji projektu.

Dodaj artykuł do:
(dodano 29.11.14, autor: blackrose)
Tagi: South Baltic Adacemy of Independent Theatre. Południowobałtycka Akademia Teatru Niezależnego – narzędziem zmian społecznych, konferencja podsumowująca
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Arkadiusz Jakubik
2
Damiano David
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
The Waterboys
7
Bryan Ferry
8
Turbo
9
Mela Koteluk
10
Anita Lipnicka
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia