Dwie kobiety. Piękne, mądre, samodzielne. Odważne i wrażliwe. Dwie kobiety zakochane. Potrzebne sobie. Partnerki życiowe. Spowiadają się publicznie. Opowiadają o swoim związku. Szczerze i poruszająco. Spokojnie i odważnie. Opowiadają o sobie nawzajem. O tym, jak wygląda ich życie. O tym, jak się to stało. O tym, co najważniejsze i ponad wszystkim. O miłości.
Spektakl zaprezentujemy w ramach VIII Przeglądu Przedstawień Istotnych "Przez dotyk", gościnnie Och - Teatr , Warszawa
Przekład: Joanna Derkaczew
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Marta Więcławska
Reżyseria: Maria Seweryn , scenografia i kostiumy: Małgorzata Domańska , światło: Waldemar Zatorski, asystent reżysera i producent wykonawczy: Marta Więcławska
Występują: Aleksandra Domańska, Aleksandra Grzelak
Zapraszamy 1 października 2014 r. godz. 20.30 /scena kameralna/
Foto: Ola Grochowska
Zbrodnia
Autor: Michał Buszewicz
To nie jest kryminał gabinetowy w stylu angielskim. To nie jest czarny kryminał w stylu amerykańskim. To nie jest szkolna adaptacja opowiadania Gombrowicza. W Zbrodni z premedytacją, która posłużyła dramaturgowi jedynie jako pretekst, widzimy świat oczami sędziego śledczego, w Zbrodni Michała Buszewicza wszystko pokazane jest z drugiej strony drzwi – od środka, z perspektywy dysfunkcjonalnej, na wskroś współczesnej rodziny, której nawet dobry psychoanalityk by nie zrozumiał.
Detektyw, owszem, jest. Wygląda jak bohater z Chandlera, ale niczego nie rozwikła, ponieważ nie ma tu nic do rozwikłania. O sukcesie spektaklu w dużej mierze stanowi inteligentna reżyseria Eweliny Marciniak, doskonała, niepokojąca muzyka Marcina Nenko i sprawna gra aktorska (prym wiedzie Jaśmina Polak, która przeistacza się z podlotka w zbyt luźnych majtkach, niezbyt wyraźnie odróżniającego się od tła, w wampa, który wszakże nie przestaje być podlotkiem). Gombrowicz pisząc Zbrodnię z premedytacją szydził z klasycznego kryminału, z formy, która już w roku 1928 była, jego zdaniem, zbyt skostniała, by można ją traktować poważnie. Twórcza kpina ze Zbrodni z premedytacją, zaprezentowana w Teatrze Polskim, a zatem potraktowanie literackiej matrycy w taki sposób, w jaki Gombrowicz sam traktował wszystkie sztywne wzorce, pokazuje, że nauka mistrza nie poszła na marne. Spektakl nie jest zbrodnią popełnioną na Gombrowiczu. Jest zbrodnią popełnioną w jego imieniu i w jego duchu.
Zbigniew Białas
Reżyseria: Ewelina Marciniak , Tekst i dramaturgia: Michał Buszewicz Oprawa wizualna: Marta Stones, Muzyka na żywo: Marcin Nenko
Występują: Jaśmina Polak (Córka), Marta Gzowska-Sawicka (Matka) Jadwiga Grygierczyk (Ciotka), Tomasz Drabek (Detektyw) Rafał Sawicki (Brat), Marcin Nenko (Imaginary Friend córki i Muzyk)
Zapraszamy 02 października 2014 r. godz.18.00 /scena kameralna/
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |