„Hrabina Marica” - premiera zaplanowana jest na 22 czerwca 2014.
Opera na Zamku
Szlagierowa propozycja operetkowa na powitanie lata – zapraszamy do Teatru Letniego!
Jeden z największych operetkowych hitów wszechczasów! Absolutna klasyka gatunku, która bawi wszystkich. Popisowy numer Imre Kalmana, którego „Księżniczka czardasza” i „Hrabina Marica” na stałe wpisały do historii muzyki.
Nietypowa i świeża adaptacja, w której królować będzie wyobraźnia i surrealizm a miejsce akcji przeniesie się do… nieba! A w niebie – wiadomo – wydarzyć może się wszystko… Zachwycające kostiumy i zaskakująca scenografia dostarczą nieziemskich wrażeń.
Historię wiedeńskiej operetki powszechnie dzielimy na okres klasyczny, znaczony nieśmiertelnymi arcydziełami Johanna Straussa syna, oraz postklasyczny, w którym gatunek, dostając nowych skrzydeł, prawdziwie eksplodował w dziełach Lehára i Kálmána. Ostatni z wymienionych twórców jest dowodem na to, że specjalizacja w twórczości spod znaku podkasanej muzy wcale nie musi oznaczać braku starannego wykształcenia muzycznego.
Kálmán, będąc zarówno wykształconym prawnikiem, jak i błyskotliwym krytykiem muzycznym, próbował swoich sił jako kompozytor ambitnych dzieł symfonicznych. Sukces Manewrów jesiennych (1908) zadecydował o zmianie profilu twórczego i koncentracji na dziełach o znacznie lżejszej proweniencji. Wystawiona w roku 1915 Księżniczka czardasza stała się nie tylko olbrzymim sukcesem, ale w rozwoju operetki jako gatunku osiągnęła status pozycji kultowej. Hrabina Marica miała dorównać popularnością sławnej Czardaszce. Ojcem chrzestnym przedsięwzięcia był Hubert Marischka, który obejmując we władanie Theater an der Wien, nie tylko był pierwszym wykonawcą roli Tasilla (Kálmánowska wersja postaci Daniłły z Wesołej wdówki), ale też stał się praktycznym producentem całości dzieła.
Choć Piotr Kamiński określa Maricę mianem „ostatniej próby galwanizacji konającego gatunku”, to wskrzeszenie gatunku, którego podjął się Kálmán, przeszło najśmielsze oczekiwania. Na wiedeńskiej scenie ponownie rozbrzmiały dźwięki węgierskiego czardasza, a trzy fragmenty operetki to dziś niekwestionowane szlagiery gatunku. Mowa tutaj o czardaszu Hrabiny Gdzie cygańska piosnka płacze, jej wodewilowym duecie z Żupanem Ach, jedź do Varasdin i nieśmiertelnych kupletach Tasilla Graj, Cyganie.
Reżyserem spektaklu jest Natalia Babińska. Jej spektakle są zauważane i nagradzane, co sprawia, że jest jedną z najbardziej rozchwytywanych reżyserek młodego pokolenia. Wspólnie z artystami Opery na Zamku podjęła się odważnej i spektakularnej realizacji, która swoją premierę będzie miała przed ponad 3-tysięczną publicznością Teatru Letniego w Szczecinie
Bilety są już w sprzedaży.
Ceny biletów: 30-80 zł
sektor A , B, C – 80 zł, zbiorowe 60 zł
sektor D1, D2, D3, D4 – 60 zł, zbiorowe 40 zł
sektor E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 – 30 zł, zbiorowe 20 zł
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |