Maj w Teatrze WARSawy

Zachęcamy do odwiedzenia Teatru WARSawy. Spektakle, które szczególnie polecamy to: "Wenus w futrze", "Dziwka z Ohio" oraz "Tato nie wraca". Zachęcamy do udziału w konkursie w którym możecie wygrać zaproszenia na te przedstawienia.

05-05-2014 (Pon)  20:00  Dziwka z Ohio
06-05-2014 (Wto)  20:00  Wenus w futrze
07-05-2014 (Śro)  20:00  Wenus w futrze
16-05-2014 (Pią)  20:00  ŚLAD
17-05-2014 (Sob)  20:00  Pierwsze urodziny Teatru WARSawy!
18-05-2014 (Nie)  20:00  Tato nie wraca
20-05-2014 (Wto)  20:00  ZAKLĘTE REWIRY
21-05-2014 (Śro)  20:00  ZAKLĘTE REWIRY
22-05-2014 (Czw)  20:00  ZAKLĘTE REWIRY
24-05-2014 (Sob)  20:00  KOMPLEKS PORTNOYA 
25-05-2014 (Nie)  20:00  KOMPLEKS PORTNOYA 

Dziwka z Ohio

Dziwka i żebrak...

"Dziwka z Ohio" to jedyny do tej pory nie inscenizowany tekst wybitnego izraelskiego dramaturga Hanocha Levina. Teraz możemy go zobaczyć w nowej siedzibie Teatru Konsekwentnego na Rynku Nowego Miasta.

Główne role grają: Zygmunt Malanowicz (znany m. in. z „Noża w wodzie” Polańskiego oraz spektakli Warlikowskiego), Agnieszka Przepiórska i Bartosz Adamczyk. Twórcą jest jeden z najciekawszych młodych polskich reżyserów – Adam Sajnuk.

Hojbitter z okazji swoich 70 urodzin pragnie trochę rozpieścić się prezentem niedrogiej miłości. Z uliczną dziwką prowadzi długie i wyczerpujące negocjacje, swoisty targ o literalnie każdą szeklę. Dowcip przenika się z grozą, a proza życia z sennymi marzeniami. To baśń o podłości i przejmującej potrzebie odmiany.

- Levin ma fantastyczne wyczucie widza, bo nie pozostawia nas obojętnymi, zmusza do zajęcia stanowiska. Cały czas musimy odpowiadać na niewygodne pytania: jaki sens ma życie bez przyjemności, dlaczego człowiek stary zostaje odrzucony? – stwierdza autor inscenizacji Adam Sajnuk.

 

Bilety: 70 zł normalny, 50 zł ulgowy
Rezerwacje: bilety@teatrwarsawy.pl

Wenus w futrze

Premiera "Wenus w futrze" Davida Ivesa odbędzie 23 kwietnia 2014 roku. W Wandę wcieli się Magda Popławska. W Thomasa - Wojtek Kalarus. Reżyseruje Agnieszka Lipiec-Wróblewska.

Reżyser Thomas szuka młodej, pięknej i inteligentnej aktorki do roli Wandy w spektaklu według adaptacji słynnej książki „Wenus w futrze” Leopolda von Sacher-Masocha. Po długim, zakończonym fiaskiem castingu, pojawia się spóźniona kobieta, imienniczka bohaterki książki. Aktorka próbuje przekonać reżysera, że jest idealna do tej roli, udaje jej się także namówić Thomasa, aby sam zagrał Kuziemskiego. Zaczyna pociągać za sznurki, rozumiejąc, że bohater książki jest alter ego reżysera…. Czy uda jej się dostać tę rolę? A może kobiecie chodzi o coś innego? Może chce przejąć kontrolę?
Sztuka rozgrywa się na kilku poziomach. Pierwszy: relacji aktorka i reżyser, drugi – bohaterów adaptacji XIX-wiecznej powieści Sacher-Masocha, trzeci – mężczyzna i kobieta. Mężczyzna, który jest opętany swoją fantazją na temat kobiet. Mężczyzna, który prawdy o kobietach się boi. Kobieta, która świetnie gra role wymyślone przez mężczyzn, jednak buntuje się przeciwko nim.

Autor sztuki nie zdradza motywów, jakie kierują postępowaniem aktorki, pozostawiając wiele miejsca dla wyobraźni. Dlatego każda interpretacja tego dramatu może być inna. Twórcy spektaklu chcą podkreślić obecny w tekście problem tożsamości płci, seksualności i walki o władzę. Casting, na którym jest aktorka, można zrozumieć ogólnie – kobieta jest na wiecznym castingu, prowadzonym przez mężczyzn.

Twórcy o „Wenus w futrze”:

Magda: Chcemy mówić o znaczeniu kobiety we współczesnym świecie, o prawach Kobiet. Dla mnie ten spektakl to feministyczny manifest.
Wojtek: Odwieczna walka płci. Zależność kobiet od mężczyzn. Wzajemna fascynacja.
Spotkanie reżysera i aktorki. Piekło trudności.
Agnieszka: Walka między kobietą a mężczyzną, to prawdziwe sado-maso. Rzecz musi się dziać, wedle ścisłego scenariusza. Każde odstępstwo niszczy zabawę, oddala rozkosz. Pytanie jest, czyj scenariusz realizujemy?
Magda: Chcemy też dotknąć problemu upokarzania aktorek na castingach. To nie jest normalne, że musimy się całować z obcymi facetami. Chcemy wydobyć na światło dzienne to upokorzenie.
Wojtek: Często mam wrażenie, że środki i styl grania w teatrach jest dziewiętnastowieczny. Nie będziemy tak cholernie dziewiętnastowieczni. Zagramy to bardzo współcześnie.
Agnieszka: Dla mnie to jedna z niewielu sztuk, w której kobieta ma intelektualną przewagę nad mężczyzną. I to mnie kręci.

„Wenus w futrze”
Autor: David Ives
Przekład: Jacek Kaduczak
Występują: Magdalena Popławska, Wojciech Kalarus
Reżyseria: Agnieszka Lipiec-Wróblewska
Scenografia i kostiumy: Agnieszka Zawadowska
Opracowanie muzyczne: Jan Miklaszewski
Reżyseria świateł: Magdalena Górfińska

Tato nie wraca

Tekst: Piotr Rowicki
Reż. Piotr Ratajczak
Występuje: Agnieszka Przepiórska

„Tato nie wraca” to monodram aktorki Agnieszki Przepiórskiej oparty na jej osobistych doświadczeniach. Autor tekstu, ceniony dramaturg Piotr Rowicki ze wspomnień Przepiórskiej uczynił uniwersalną historię młodej kobiety, która dorastała bez ojca.

Nasza bohaterka, to osoba z sukcesami, menadżerka w banku, matka, żona, z mieszkaniem w Warszawie, letnim domkiem na Mazurach i luksusowym Audi. Pewnego dnia, wykonując rutynowe spotkania z klientami w banku Agnieszka w jednym z nich odnajduje niewidzianego od wielu lat ojca , który zniknął z jej życia, gdy miała 3 lata. Spotkanie uruchamia lawinę wspomnień i wypieranych przez lata uczuć. W emocjonalnych, pełnych pasji i nostalgii monologach odbywamy wraz z bohaterką podróż do świata utraconego dzieciństwa, do autentyczności i niewinności. Spacerujemy ulicą Marchlewskiego, jemy Ambrozję w Hortexie mocno ściskając rękę ojca. A potem buntujemy się przeciwko niemu – w Jarocinie i na berlińskim koncercie U2.

Czy możliwe jest spotkanie po latach? Czy jest szansa na jakiekolwiek porozumienie? Jak radzić sobie z wieloletnią pustką po nieistniejącym ojcu?

Spektakl „Tato nie wraca” staje się seansem terapeutycznym,w którym odnajdziemy swoje tęsknoty, marzenia, może nawet spotkamy siebie sprzed lat. Będzie okazja by wyszeptać sobie samemu to, co zawsze chcieliśmy usłyszeć jako dzieci.

Ceny biletów:

50 zł normalny
30 zł ulgowy
15 zł wejściówka

Dodaj artykuł do:
(dodano 05.05.14, autor: gaba)
Tagi: Maj w Teatrze WARSawy
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia