Luty w Operze Wrocławskiej

Zapraszamy Was do odwiedzenia w lutym Opery Wrocławskiej. Szczególnie polecamy "Joannę D'Arc" Giuseppe Verdiego oraz "Pułapkę" Zygmunta Krauze. Na te dwa przedstawienia możecie wygrać w naszym konkursie podwójne zaproszenia. Szczegóły znajdziecie w dziale Społeczność/ Konkursy.

CZERWONY KAPTUREK   JIŘÍ PAUER
TAJEMNICZE KRÓLESTWO – OPERA DLA DZIECI
11.02.2014, wtorek, godz. 11.00
Któż nie zna tej słynnej historii? „Czerwony Kapturek” to operowe przedstawienie, przygotowane specjalnie dla dzieci, zachwycające bajkowymi kostiumami, poetyckimi obrazami i pełną fantazji scenografią. To niezwykle zabawny spektakl, choć niektórych zaskoczy, że wilk, zamiast babci              i wnuczki, pałaszuje tort i okazuje się rockandrollowcem! Pojawiają się bajkowi bohaterowie – zwierzęta, ptaki, rośliny, a nawet… meble, które żyją! „Czerwony Kapturek” przyniesie dzieciom uśmiech i zabawę,
a jednocześnie być może obudzi w nich miłość do opery.

JOANNA D’ARC   GIUSEPPE VERDI
12.02.2014, środa, godz. 19.00
Prawdziwy rarytas w repertuarze operowym, dość rzadko wystawiane, wczesne dzieło Giuseppe Verdiego, skomponowane w latach czterdziestych XIX wieku. Opera opowiada o losach walecznej Dziewicy Orleańskiej, piętnastowiecznej bohaterki Francji, męczennicy i przyszłej świętej, osądzonej     i straconej przez Anglików. Dzieło pochodzi z okresu intensywnej twórczości Verdiego, walczącego dopiero o międzynarodową sławę mistrza romantycznej opery, spadkobiercy tradycji Rossiniego           i Belliniego. Mimo młodego wieku przyszłego autora „Otella” opera o francuskiej bohaterce posiada już najważniejsze zalety stylu Verdiego, w tym wspaniałe partie chóralne i efektowną partię sopranową. Natascha Ursuliak wyreżyserowała spektakl z wielką starannością o całość kompozycji. Reżyserka przez płynne przejście do czasów współczesnych podkreśla nieśmiertelność postaci Joanny d’Arc.

JEZIORO ŁABĘDZIE   PIOTR CZAJKOWSKI
SPEKTAKL BALETOWY – MUZYKA Z CD
13.02.2014, czwartek, godz. 19.00
„Jezioro łabędzie” Piotra Czajkowskiego jest uważane za najdoskonalszy i najbardziej reprezentatywny utwór z kręgu baletu klasycznego. Swój fenomen zawdzięcza baśniowej tematyce, klasycznej sztuce tańca i muzyce, która w żadnym innym wcześniejszym balecie nie jest tak ściśle powiązana z treścią    i dramatycznym wyrazem dzieła. Wrocławska inscenizacja przenosi widza w świat nasycony kolorami, pełen miłości, ale także nienawiści, rozpaczy i zemsty. Balet wzbogacają dodatkowo motywy etniczne: hiszpańskie, neapolitańskie, węgierskie, tańczony jest również mazurek. Pomimo futurystycznej scenografii (dzieło Małgorzaty Słoniowskiej) spektakl pozostaje klasyczny, a przy tym trzyma             w napięciu i wzrusza.

CARMEN  GEORGES BIZET
14.02.2014, piątek, godz. 19.00
Istnieją perły literatury muzycznej, które stanowią fundament repertuarów teatrów operowych. Niewątpliwie „Carmen” do takich należy. Na sukces dzieła złożyła się niezwykła barwność muzyki wraz z jej żywiołowym, hiszpańskim temperamentem oraz znakomite libretto. Opera pełna jest porywających melodii, nuconych przez kolejne pokolenia melomanów. Historia cyganki i Don Joségo, przeżywających namiętną i tragiczną miłość, do dziś wzrusza i przyciąga rzesze publiczności. Adam Frontczak, reżyser spektaklu, burzliwe losy bohaterów zinterpretował jako manifestacje pragnienia wolności i rozpaczliwych prób wyzwolenia się z własnych lub zewnętrznych ograniczeń.

NAPÓJ MIŁOSNY   GAETANO DONIZETTI
15.02.2014, sobota, godz. 19.00
Pierwsze dzieło Gaetano Donizettiego, które zdobyło europejską sławę. Dla publiczności znakomita okazja usłyszenia muzyki kompozytora, uznawanego za jednego z największych mistrzów operowego bel canto dziewiętnastego wieku, autora wielu oper zarówno seria, jak i buffa. W fabule został wykorzystany znany od średniowiecza motyw napoju o mocy łączenia kochanków, przeniesiony przez kompozytora na włoską prowincję. „Napój miłosny” jest komedią liryczną i uczucie przywołane w tytule opery wybrzmiewa w partiach Adiny i Nemorina. Reżyser Michał Znaniecki w swojej wizji postanowił przywołać klimat dawnej Hiszpanii.

STRASZNY DWÓR   STANISŁAW MONIUSZKO
16.02.2014, niedziela, godz. 17.00
„Straszny dwór” to najdoskonalsze dzieło operowe Moniuszki, jedno z najważniejszych w całej polskiej twórczości operowej. Wyreżyserowany przez Laco Adamika w Operze Wrocławskiej jest drugą inscenizacją opery Moniuszki tego reżysera, po zrealizowanej pięć lat temu „Halce”. To spektakl mocno osadzony w tradycji, zagrany w sarmackim kostiumie, choć w nowoczesnej, niezwykle wysmakowanej scenografii. Delikatnie zarysowany humor, intrygujące postaci i interesująca, dynamiczna choreografia to atuty nowej inscenizacji znanego utworu. „Straszny dwór” w tym ujęciu jest ciekawym spojrzeniem na temat polskiej tożsamości narodowej.

SAMSON I DALILA   CAMILLE SAINT-SAËNS
19.02.2014, środa, godz. 19.00
„Samson i Dalila” to jedyna opera Saint-Saënsa grana na scenach całego świata. Utwór ma cechy wielkiej opery historycznej, z monumentalną scenografią i heroiczną fabułą, ale też opery lirycznej,      z kameralną i nastrojową muzyką. Samson jest bohaterem wsławionym walką z Filistynami. Ci wielokrotnie bezskutecznie próbowali poznać tajemnicę jego nadludzkiej siły i go zgładzić. Cel swój osiągnęli podstępem, podsuwając mu kochankę, piękną Dalilę. Kolejne zdarzenia prowadzą do klęski Samsona i jego ostatniego wysiłku przeciw wrogom.

KRÓL ROGER   KAROL SZYMANOWSKI
20.02.2014, czwartek, godz. 19.00
„Król Roger” Karola Szymanowskiego ze wspólnym librettem Jarosława Iwaszkiewicza i kompozytora to jedna z najoryginalniejszych oper w historii gatunku. Odnajdziemy w niej prawdziwy muzyczny epos    o śródziemnomorskiej kulturze, w której żyjemy od wieków. „Król Roger” w reżyserii Mariusza Trelińskiego jest współczesną wizją upadku wartości moralnych. Mimo nowoczesnej oprawy wizualnej tej inscenizacji, czas i miejsce akcji pozostają nieokreślone, co podkreśla uniwersalne przesłanie utworu. Oryginalna muzyka Szymanowskiego, pełna różnorodnych barw, a także ciekawych współbrzmień i niespotykanej ekspresji, stanowi o wyjątkowości dzieła.

FALSTAFF   GIUSEPPE VERDI
21.02.2014, piątek, godz. 19.00
Genialne i zaskakujące komediowym charakterem późne arcydzieło Giuseppe Verdiego z okresu współpracy „Orfeusza osiemdziesięcioletniego“ z Arrigo Boito, jego znakomitym librecistą. Ostatnia opera Verdiego, nazwana komedią liryczną. Podsumowanie i jednocześnie ukazanie nowego kontekstu operowego dorobku mistrza. Sir John Falstaff – zdeklasowany szlachcic – to postać znana z utworów Shakespeare’a. Verdi ukazał Falstaffa z pobłażliwym uśmiechem i szczyptą sarkazmu. Muzyka jest przepełniona energią, wigorem, zachwyca lekkością i maestrią. Reżyser Waldemar Zawodziński           w tradycyjną inscenizację tego dzieła wpisał własną wizję przedstawienia pełnego barw i emocji.

CZARODZIEJSKI FLET   WOLFGANG AMADEUS MOZART
22.02.2014, sobota, godz. 19.00
Nieśmiertelne arcydzieło Mozarta. Jedna z najsłynniejszych oper w historii gatunku i jeden z ostatnich utworów genialnego austriackiego kompozytora. Uniwersalna, przemawiająca językiem baśni do wszystkich ludzi opowieść o odwiecznej walce dobra ze złem. Kolejne pokolenia widzów, od pamiętnej prapremiery w wiedeńskim Theater auf der Wieden w 1791 r., urzeczone muzyką Mozarta śledzą ze wzruszeniem przygody szlachetnego księcia Tamina, który w towarzystwie zabawnego ptasznika Paapagena zdobywa kolejne stopnie wtajemniczenia na drodze do świata mądrości. „Czarodziejski flet” – późne arcydzieło Mozarta, tajemnicze, pełne ukrytych odniesień do wolnomularstwa – fascynujące publiczność całego świata.

TRAVIATA   GIUSEPPE VERDI
23.02.2014, niedziela, godz. 17.00
"Traviata" Giuseppe Verdiego to jedna z tych oper, które najbardziej poruszają publiczność na całym świecie. Opowiedziana dźwiękami historia miłości niemożliwej, przekraczającej konwenanse epoki. Dzieło Verdiego należy do najczęściej wystawianych w świecie oper, a kolejne pokolenia wzrusza historia uczucia Violetty i Alfreda. Na ich drodze do trwałego szczęścia staje najpierw sprzeciw ojca Alfreda, później odsunięcie się Violetty dla dobra ukochanego, wreszcie choroba i śmierć tytułowej bohaterki. Słynny toast "Libiamo" z I aktu, wspaniałe arie i duety, a także efektowne sceny zespołowe, przejmująca prawda emocjonalna bijąca z każdej strony partytury to główne walory tego porywającego arcydzieła, prezentowanego wrocławskiej publiczności w 200. rocznicę urodzin Giuseppe Verdiego.

ALICJA W KRAINIE CZARÓW   ROBERT CHAULS
TAJEMNICZE KRÓLESTWO – OPERA DLA DZIECI
25.02.2014, wtorek, godz. 11.00
Zespół Opery Wrocławskiej kilka swych artystycznych propozycji kieruje specjalnie w stronę najmłodszej widowni, pragnąc zapoznać dzieci z bogactwem świata opery. „Alicja w Krainie Czarów” skomponowana została dla dziecięcej publiczności. Libretto, które napisał autor muzyki, oparte jest na fantastycznej powieści Lewisa Carrolla pod tym samym tytułem. Na scenie zobaczymy postacie znane  z książki w wyjątkowo atrakcyjnych, kolorowych kostiumach autorstwa Małgorzaty Słoniowskiej: Susła, Szyderczego Kota, Króla i Królową Kier, Królika, Kapelusznika, Gąsienicę, marcowego Zająca               i fałszywego Żółwia.

CÓRKA ŹLE STRZEŻONA   FERDINAND HÉROLD
SPEKTAKL BALETOWY – MUZYKA Z CD
26.02.2014, środa, godz. 19.00
Francuski balet komiczny w dwóch aktach „Córka źle strzeżona” to nie tylko pełna uroku pastoralna opowieść o miłości, ale również najstarszy balet, zachowany w światowym repertuarze. Dzieło doczekało się różnych wersji muzycznych, najstarsza z 1789 r. zawierała opracowania popularnych utworów francuskich, zaś autorem wersji prezentowanej przez Operę Wrocławską był kompozytor Ferdynand Hérold. Akcja tej baletowej sielanki przenosi widzów do wioski w okolicach Paryża pod koniec osiemnastego stulecia. Tancerze wcielają się w główne postacie: Lise to młoda wieśniaczka,      a Colin to młodzieniec zakochany w niej z wzajemnością. Na drodze do ich szczęścia stoi sroga matka dziewczyny, która wolałaby widzieć swoją córkę jako żonę bogacza-syna właściciela winnic. Oboje zakochani ubłagają jednak matkę dziewczyny, przeszkody zostają przezwyciężone i dzieło kończy się  w atmosferze powszechnej radości, co podkreśla również muzyka, pełna życia i wdzięku.

OPOWIEŚCI HOFFMANNA   JACQUES OFFENBACH
27.02.2014, czwartek, godz. 19.00
„Opowieści Hoffmanna”, ostatnie, niedokończone dzieło Offenbacha, mistrza żartobliwej muzy, autora operetek i muzycznych komedii, m. in. Pięknej Heleny i Orfeusza w piekle. Jacques Offenbach, paryski kompozytor rodem z Kolonii, uważany jest za wybitnego reprezentanta operetki francuskiej. W pełnych humoru i inwencji melodycznej dziełach wyśmiewał życie społeczno-polityczne Francji czasów Napoleona III. Pod koniec życia stworzył dzieło wyjątkowe: operę fantastyczną „Opowieści Hoffmanna”, opartą na modnych opowiadaniach E.T.A. Hoffmanna. Tak powstała najlepsza z muzycznych opowieści Offenbacha, z pięknymi ariami i nieśmiertelną barkarolą.

PUŁAPKA   ZYGMUNT KRAUZE
28.02.2014, piątek, godz. 19.00
Kompozytora – Zygmunta Krauzego zainspirował jeden z najbardziej znanych dramatów Tadeusza Różewicza – „Pułapka”, poświęcona biografii i twórczości Franza Kafki. Bohater „Pułapki”, wielki pisarz żyjący w Pradze, w swoich lękach i przeczuciach zdaje się dostrzegać nadchodzące tragedie dwudziestowiecznych totalitaryzmów. Libretto opery przygotował sam kompozytor we współpracy           z Grzegorzem Jarzyną. Przejmujący i uniwersalny temat, mistrz współczesnej opery i znakomite grono realizatorów to największe atuty wrocławskiej „Pułapki”, pozwalającej ujrzeć dzieło Poety w nowym świetle.

Zapraszamy Was do udziału w konkursie, w kórym możecie wygrać podwojne zaproszenia na spektakle "Joanna D'Arc" Giuseppe Verdiego oraz "Pułapka" Zygmunta Krauze.

Jeśli chcesz wygrać dwuosobowe zaproszenie do Opery Wrocławskiej:
1) napisz, na który z wyżej wymienionych spektakli chciałbyś pójść?
2) odpowiedź na pytanie wraz z swoim nickiem w IRCE prześlij na adres: konkursy(at)irka.com.pl.
W temacie koniecznie wpisz: OPERA WROCŁAWSKA.

Zwycięzcy zostaną poinformowani mailowo o sposobie odbioru zaproszeń.
Możesz zaprosić swoich znajomych do udziału w konkursie, udostępniając newsa IRKI w serwisie społecznościowym, z którego najczęściej korzystasz. Ikonki społecznościowe znajdziesz pod tekstem newsa.

Dodaj artykuł do:
(dodano 10.02.14, autor: gaba)
Tagi: Luty w Operze Wrocławskiej
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Arkadiusz Jakubik
2
Damiano David
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
The Waterboys
7
Bryan Ferry
8
Turbo
9
Mela Koteluk
10
Anita Lipnicka
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia