Dramat Igora Bauersimy - premiera Teatru Hoteloko

W Klubie Kultury Saska Kępa w Warszawie 27 marca o godz. 19:00 nastąpi premiera spektaklu "69: Poszukuję mężczyzny do jedzenia" w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru oraz projektu DOTKNIJ TEATRU.

Wstęp na zaproszenia: ilość miejsc ograniczona

Info i rezerwacja: agata@fundacjarozwojuteatru.pl, tel. +48 884 647 604

"Pewna kobieta poszukiwała mężczyzny, który chciałby dać się zjeść. Taki mężczyzna zgłosił się. Doszli do porozumienia. Mężczyzna przyjechał w umówione miejsce, kobieta zabiła go i zjadła. Czy kobieta jest winna?"

Głód: nostalgia metafizyczna i tęsknota za drugim człowiekiem.

Zjeść: posiąść drugą istotę, zawładnąć jej ciałem, duszą i sercem.

Historia mężczyzny, który „chcę zostać zjedzony” i kobiety szukającej kogoś potrafiącego się jej całkowicie oddać. Gra z widzem i skojarzeniami. Gra słów na wielu poziomach. Historia inspirowana autentycznym przypadkiem kanibala z Rotenburga.

Kobieta staje przed sądem pytając:

„Czy istnieją jakiekolwiek zasady moralne, według których nie mamy prawa rozporządzać naszym życiem? A może nasze życie nie należy do nas? W takim razie do kogo? Do naszych rodziców? Do społeczeństwa? Do państwa? Do kościoła? Do Boga? Za co w takim razie wolno wziąć odpowiedzialność jednostce?”

Czy w ogóle istnieje wolność?

Patronat: Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI

Partnerzy: Klub Kultury Saska Kępa, Agencja Dramatu i Teatru ADiT, Pracownia Duży Pokój

Projekt wspierany przez  Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie

BIOGRAMY TWÓRCÓW:

IGOR BAUERSIMA – ARCHITEKT, MUZYK, REŻYSER, AUTOR

Urodził się w Pradze w 1964 r., jego rodzina emigrowała w 1968 r. do Szwajcarii. W latach 90. założył grupę teatralną OFF OFF Bühne, dla której powstała większość jego tekstów i prac reżyserskich. Pod koniec lat 90. stał się jednym z wiodących inicjatorów nowego niemieckiego teatru. Jego sztuki często dotykają kontrowersyjnych tematów. Oparte są na koncepcjach filozoficznych, gdzie zwraca szczególną uwagę na kwestie związane z problemami moralności, tożsamości ludzkiej, jednostki oraz jej stosunku do społeczeństwa. Europejski rozgłos przyniósł Bauersimie przetłumaczony na ponad 20 języków i grany również w Polsce na scenach wielu teatrów dramat 'norway.today', za który został nagrodzony Nagrodą dla Najlepszego Młodego Autora 2001/2002 Magazynu 'Theater Heute'. Prapremiera sztuki '69' odbyła się w 2003 r. w Düsseldorfer Schauspielhaus w Niemczech w reżyserii i scenografii Igora Bauersimy.

KAROLINA KIRSZ - REŻYSER

Ukończyła Wydział Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego, a także Wydział Wiedzy o Teatrze w AT. Wyreżyserowała spektakl „Zima w czerwieni” Adama Rappa w Teatrze Rampa/Scena Eksperymentalna w Warszawie, za który otrzymała Pierwszą Nagrodę na XII Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym ZDARZENIA im. Józefa Szajny w Gdańsku i Tczewie. Ponadto wyreżyserowała spektakle: „Pułapka” Tadeusza Różewicza w ramach cyklu ‘Studio in Progress’ w Teatrze Studio w Warszawie, „Końce świata” Marca Beckera dla Teatru HOTELOKO, „Dotknij wiatru, dotknij wody” – adaptacja prozy Amosa Oza w ramach X Festiwalu Kultury Żydowskiej „Warszawa Singera” oraz serię czytań performatywnych w warszawskich teatrach ( m. in. w Teatrze Studio, Powszechnym, Konsekwentnym). Obecnie jest asystentem na Wydziale Reżyserii Dramatu w AT oraz przygotowuje się do pracy doktorskiej.

AGATA ŻYCZKOWSKA - AKTORKA i PRODUCENT

Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTv i T w Łodzi w 2001 r. Zagrała m.in. w spektaklach Iwony Kempy „Kształt rzeczy” i „Czwarta siostra” w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, „1,2,3,4 baba jaga patrzy” Pawła Demirskiego w reż. Thomasa Harzema w Teatrze Wytwórnia oraz "The SHOW MUST GO ON" w choreografii Jérôme'a Bela w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Otrzymała Nagrodę na XIX Festiwalu Szkół Teatralny w Łodzi za spektakl „Amadeusz”, reż. Waldemar Zawodziński, Nagrodę dla Najlepszego Młodego Aktora w sezonie 2001/2002 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy oraz Nagrodę Zespołową za spektakl „Rodzina wampira” w reż. Pawła Szkotaka na I Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. Jest inicjatorką powstania Fundacji Rozwoju Teatru 'NOWA FALA' oraz Teatru HOTELOKO. Była producentem spektakli, w których brała udział także jako aktorka: "Turista", reż. Thomas Harzem; "Pracownia Ludica nr 2", reż. Solange Bonfil, „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz, „Podwórko Korczaka” reż. Paweł Paszta.

GRZEGORZ STOSZ - AKTOR

Ukończył Wydział Aktorski PWSTvF i T w 2001 r. Na Festiwalu Szkół Teatralnych został nagrodzony za rolę Czepca w „Weselu". Założył grupę teatralną Chóry Gertrudy Stein i wyprodukował spektakle: „Mona Rogers” oraz  „Technika punktu świetlnego" nagrodzony m.in. Grand Prix Festiwalu Teatralnego w Łodzi oraz Grand Prix Festiwalu Bramat. Zagrał m.in. w spektaklach: "Mieszczanin szlachcicem" w reż. Adama Orzechowskiego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, "Podróż do wnętrza pokoju" Michała Walczaka w reż. Adama Sroki w Teatrze Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu oraz "Niebo" w reż. Anny Jadowskiej w Teatrze Stara Prochoffnia. Zagrał także m.in. w filmach Anny Jadowskiej pt. „Dotknij mnie" oraz Sebastiana Buttnego "Heavy Mental". Jest autorem scenariusza filmu fabularnego pt. "Z Ziemi do gwiazd" oraz scenarzystą, reżyserem i producentem filmu krótkometrażowego opartego na "Hamlecie", do którego niedawno zakończyły się zdjęcia.

THOMAS HARZEM – SCENOGRAFIA i PROJEKCJE WIDEO

Ukończył Szkołę Sztuki Wizualnej "CIMdata" w Berlinie (2000). W Teatrze Wytwórnia w Warszawie był reżyserem, autorem scenografii, adaptacji i wideo projekcji przy trzech spektaklach: „Polowanie na szczury” Petera Turrini'ego na motywach utworu Willarda Manusa, „O lepszy świat" Rolanda Schimmelpfenninga oraz „1 2 3 4 Baba Jaga Patrzy” na podstawie dramatu Pawła Demirskiego. Ponadto współpracował z Michałem Zadarą, Janem Peszkiem, Łukaszem Kosem, Pawłem Szkotakiem. Zrealizował projekt Międzynarodowego Festiwalu WARSZAWA CENTRALNA 2010 'MIGRACJE' pt. "TURISTA" na podstawie sztuki Mariusa von Mayenburga. Współpracował z Teatrem HOTELOKO przy spektaklu „Podwórko Korczaka” w reżyserii Pawła Paszty, gdzie zrealizował projekcje wideo.

EWELINA BRUDNICKA - KOSTIUMY

Studentka V roku Scenografii na Wydziale Sztuki Mediów i Scenografii w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studia licencjackie zakończyła projektem dyplomowym na podstawie opery Christopha Willibalda Glucka „Orfeusz i Eurydyka” w pracowni prof. Marcina Jarnuszkiewicza. Współpracuje z reżyserką Karoliną Kirsz: opracowała scenografię i kostiumy do spektaklu „Pułapka” Tadeusza Różewicza w Teatrze Studio w Warszawie w ramach projektu "Studio in Progress" oraz do czytań performatywnych „Pamiętniki Mary Berg" (Teatr Żydowski w Warszawie) i „Cyjanek o piątej”  Pavla Kohouta (Teatr HOTELOKO). Zrealizowała scenografię i kostiumy w spektaklu "Podwórko Korczaka" w reżyserii Pawła Paszty - Teatr HOTELOKO.

TEATR HOTELOKO powstał w 2011 roku z inicjatywy aktorki, reżyserki i producentki Agaty Życzkowskiej. Jest niezależnym teatrem, który skupia wokół siebie zawodowych artystów z Polski i z zagranicy, którzy ukończyli uczelnie artystyczne (m.in. Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie). Nazwa teatru jest ściśle związana z ideą: Teatr HOTELOKO nie ma stałej grupy artystów, ani nie ma swojej stałej siedziby. Osobą łączącą te ogniwa jest Agata Życzkowska, która zarówno realizuje własne pomysły, jak i rozwija projekty innych artystów. W efekcie różni twórcy zbierają się, aby zrealizować konkretny projekt i mogą pracować zarówno w Warszawie, w Madrycie, jak i w Berlinie. Teatr działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ [frt:nf], dzięki pomocy której produkuje kolejne spektakle. Teatr HOTELOKO zrealizował do tej pory trzy produkcje: „Pracownia Ludica nr 2”, reż. Solange Bonfil - premiera w Madrycie w październiku 2011 r., „Końce świata”, reż. Karolina Kirsz - premiera w Warszawie w marcu 2012 r. oraz „Podwórko Korczaka”, reż. Paweł Paszta - premiera w Warszawie w grudniu 2012. Ponadto Teatr HOTELOKO zrealizował czytanie performatywne „Cyjanek o piątej” - prezentowane dwukrotnie w Warszawie (lipiec 2012 i marzec 2013).

Więcej info:

www.facebook.com/TeatrHoteloko

Dodaj artykuł do:
(dodano 07.02.14, autor: blackrose)
Tagi: Dramat Igora Bauersimy, premiera Teatru Hoteloko
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Arkadiusz Jakubik
2
Damiano David
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
The Waterboys
7
Bryan Ferry
8
Turbo
9
Mela Koteluk
10
Anita Lipnicka
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia