Teatr Wielki - Opera Narodowa zaprasza serdecznie 17 stycznia o godz. 19:00 na wieczór baletowy w trzech częściach.
1. CENTURY ROLLS
Choreografia: Ashley Page
Muzyka: John Adams
Scenografia i kostiumy: Tatyana van Walsum
Prapremiera: 17/11/2012
2. MOVING ROOMS
Choreografia: Krzysztof Pastor
Muzyka: Alfred Schnittke, Henryk Mikołaj Górecki
Kostiumy: Oliver Haller
Światła: Bert Dalhuysen
Asystent choreografa: Judy Maelor-Thomas
Prapremiera: Het Nationale Ballet, 19/06/2008
3. ARTIFACT SUITE
Choreografia: William Forsythe
Muzyka: Johann Sebastian Bach, Eva Crossman-Hecht
Scenografia, kostiumy i światła: William Forsythe
Realizacja baletu: Kathryn Bennetts
Prapremiera: Ballett Frankfurt, 11/11/1984
Premiera polska: 17/11/2012
Polski Balet Narodowy proponuje swojej publiczności kolejną porcję silnych wrażeń. Wieczór baletowy Echa czasu to prace trzech choreografów XXI wieku z efektowną, energetyczną muzyką współczesną. Wszyscy oni dekomponują tradycyjny porządek tańca klasycznego, wytyczając nowe drogi baletu współczesnego. Ich balety pozbawione są jakichkolwiek podtekstów literackich, za to epatują czystą formą tańca i ekspresją tancerzy.
Brytyjski choreograf Ashley Page pokaże w Warszawie swoją nową pracę choreograficzną Century Rolls do muzyki koncertu fortepianowego współczesnego kompozytora amerykańskiego Johna Adamsa. To pierwsza realizacja wybitnego zachodniego choreografa kreowana specjalnie dla Polskiego Baletu Narodowego.
Balet Krzysztofa Pastora porywa ekspresją tańca i oryginalną grą świateł przy muzyce Alfreda Schnittke i Henryka Mikołaja Góreckiego. Jego Moving Rooms już wcześniej odniosły sukces w wykonaniu Holenderskiego Baletu Narodowego podczas Holland Festival' 2008, a także podczas występów gościnnych tego zespołu w Chinach.
Ostatnią pozycją wieczoru będzie przebojowa, wirtuozowska Artifact Suite amerykańskiego twórcy Williama Forsythe'a, wieloletniego dyrektora Baletu Frankfurckiego. To jedno z najbardziej znanych dzieł legendarnego choreografa, uznawanego powszechnie za najwybitniejszego kreatora baletu przełomu wieków. Po raz pierwszy zobaczymy jego pracę w wykonaniu polskiego zespołu, co przyjmujemy jako wyraz uznania dla poziomu artystycznego Polskiego Baletu Narodowego. W swojej suicie choreograficznej Forsythe eksperymentuje odkrywczo z tradycyjną konwencją teatralną i baletową przy muzyce Johanna Sebastiana Bacha i Evy Crossman-Hecht, bazując na maestrii technicznej solistów i zespołu.
źródło:www.teatrwielki.pl
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |