25 i 26 października w Centrum Kultury w Lublinie odbędzie się Festiwal Filmów Dobrze Zakręconych.
Filmy pokazywane przez Kinoteatr Projekt na Festiwalu Filmów Dobrze Zakręconych są niezależnymi produkcjami wychodzącymi poza kinowe konwencje, nieszablonowymi, na ogół szalonymi. W tym roku organizatorzy wybrali 32 spośród 144 filmów z całego świata – od Australii przez Azję, Europę po obie Ameryki.
Program:
25 października, godz. 18.00m, Sala Kinowa (całkowity czas pokazów: 111 min)
Cólera reż. Aritz Moreno (Hiszpania) 6’26 – Cholera – dotkliwa, szybko rozprzestrzeniająca się, bardzo poważna choroba zakaźna.
Czarny reż. Aitor Elorriaga Torre (Hiszpania) 30 – bardzo krótki film o dwóch interpretacjach słowa czarny.
Recesja reż. Joakim Millqvist, Simon Garshasebi, Emil Klinta (Szwecja) 10’10 – dwóch złodziei, Roffe i Albin, planują obrabować bank. Każdy z nich ma inną wizję tego, co wyjdzie z napadu – i obaj się mylą.
Klepsydra reż. Jarosław Antoszczyk (Polska) 3’29 – reklama dźwignią handlu – wie o tym również kierownik tytułowej Klepsydry – zakładu usług pogrzebowych.
W pułapce szaleństwa reż. Zoran Stankovic, Magnus Bergman (Szwecja) 7’03 – Per idzie do domu, który zamierza wynająć. Gdy przekracza jego drzwi, zaciera się granica między rzeczywistością a jego wyobraźnią.
Duch reż. Joanna Smolarczyk (Polska) 2′ – kiedy światy równoległe się spotykają…
Echa reż. Pepi Levogianni (Wielka Brytania) 15’55 – kiedy w sypialni Henry’ego i Annie pojawia się naga, młoda kobieta, która nie umie mówić i nic nie rozumie, ci uczą ją gotować im posiłki i sprzątać ich dom wierząc, że zesłał ją Bóg, aby ułatwiła im życie.
Laugh out loud reż. Chris Brandl (Niemcy) 2’58 – śmiech to reakcja na pewne bodźce, np. łaskotanie lub usłyszany kawał. Tradycyjnie uważa się go za wyraz radości lub wewnętrznego poczucia szczęścia.
Świadek reż. Tomer Werechson (Izrael) 5’30 – w drodze na wesele swojego najlepszego przyjaciela Heziemu psuje się samochód. Po tym, jak nie sprostał swoim zadaniom jako świadek, postanawia udowodnić, że jest godny zaufania.
Gen dupkowatości reż. Eric Romero (Wielka Brytania) 13’3 – po latach badań grupa europejskich naukowców odkrywa, że bycie dupkiem jest tak naprawdę spowodowane mutacją genową. Otwiera to drzwi do ukrócenia niesprawiedliwej stygmatyzacji, która dotyka tę grupę pacjentów.
Browar Svetovar reż. Vojta Zak (Czechy) 3’18 – film, nakręcony na terenie starego browaru Svetovar w czeskim Pilźnie, jest efektem współpracy ze studentem architektury Vojta Radą. Astronauta przybywa do Svetovar, aby przejąć to miejsce, ale to browar wchłania przybysza.
Świnia w domu reż. Xavier Ruax (Hiszpania) 15′ – Julio spędza wspaniałe wakacje w domu swojego wuja, dopóki ktoś nie zapuka do drzwi…
Fregare reż. Chris Brandl (Niemcy) 3’11 – Fregare po Włosku znaczy oszukiwać. Agent ubezpieczeniowy, Behrendt, czeka na swojego współpracownika przy drodze gdzieś w Brandenburgii, jednak ten się nie pojawia, co bardzo Behrendta denerwuje.
Maska reż. David Cánovas (Hiszpania) 9’30 – pracownik plantacji bananów wychodzi w przebraniu zabawić się w karnawałową noc.
Why Not Kill a Fly! reż. Farhad Alizadeh (Iran) 5′ – metro, dwóch facetów, mucha – i tragedia gotowa.
Koniec Berlusconiego reż. Francesco Filippi (Włochy) 5’30 – kraj jest pogrążony w ruinie. Z pomocą swojego ostatniego podwładnego Silvio Berlusconi postanawia dowiedzieć się, czy wciąż jest popularny.
Trzy kroki w dym reż. Dmytro Bondarczuk (Ukraina) 1’49 – trzy kroki palacza w tym i na tamtym świecie.
26 października, godz. 18.00, Sala Kinowa (całkowity czas projekcji: 104 min)
Kasta reż. Victor Tejera, Raul Tejera (Hiszpania) 16’48 – postapokaliptyczna, tragikomiczna krytyka społeczna. Hiszpania jest światowym liderem korupcji w polityce. Akt terrorystyczny otwiera ludziom oczy, ale Kasta nie zamierza wyzbyć się swoich przywilejów. Jednak jej ostateczne rozwiązanie wymyka się spod kontroli.
Biznesmen reż. Pablo Palazón (Hiszpania) 1’15 – mężczyzna w barze narzeka na europejską ekonomię. Co byśmy zobaczyli, gdyby nasze słowa stały się obrazami?
Ani Tak reż. Jean-François Fontanel (Francja) 11’05 – w świecie łudząco podobnym do naszego pewien mężczyzna budzi się z dziwnym poczuciem, że czegoś mu brakuje – słowa, a może nawet kilku. Nikogo to nie obchodzi, nawet jego żony, która zaczyna wątpić w jego zdrowie psychiczne.
Pesto reż. Ignacio Sepúlveda (Hiszpania) 58 – Sos Pesto: 50 g bazylii, 4 łyżki piniole, 2 ząbki czosnku, pół szklanki oliwy, 115 g parmezanu. A mięso?
Happy end reż. Radiša Cvetković (Serbia) 5’21 – statyczny kadr. Dwoje młodych ludzi. Spotkanie. Przypadek?
Przebłysk reż. James Fisher (Wielka Brytania) 2’08 – mężczyzna budzi się w świeżej pościeli wielkiego łoża. Widzi leżącą obok kobietę o blond włosach.
Democracia reż. Borja Cobeaga (Hiszpania) 10’43 – manager pewnej firmy proponuje ryzykowny plan, aby utrzymać wysokie morale pracowników.
Pająk i muchy reż. Tessa Moult-Milewska (Polska) 3’30 – Pająk i Muchy to autorska interpretacja wiersza Jana Brzechwy o tym samym tytule. Motywem przewodnim jest konflikt między starzejącym się, lecz nadal przebiegłym Pająkiem a jego ofiarami – głupiutkimi Muchami.
O czym myślisz? (Piensas) reż. Ruben Sainz (Hiszpania) 7’57 – zasada numer jeden w szczęśliwym związku: nigdy nie zadawaj tego pytania. Możesz nie być gotowy na odpowiedź.
Wesołych Świąt reż. Pablo Palazón (Hiszpania) 2’05 – samotny mężczyzna kupuje homara na wigilijną kolację, ale kiedy ma go zabić, stwierdza, że nie jest w stanie tego zrobić.
Miruna reż. Piotr Sułkowski (Polska) 20′ – wspólna podróż dwójki nieznajomych budzi wzajemną fascynację, która doprowadzi mężczyznę do głębokiego wglądu w siebie i fatalnego spełnienia jego obsesyjnych pragnień. Poprzez labirynt kolorowych wspomnień wplecionych w bolesną przeszłość głównego bohatera los dziewczyny nieuchronnie łączy się z losem wyimaginowanej ryby.
Mad 2 the Max reż. Lucas Scheffel (Australia) 6’53 – Jules jest zwykłą dziewczyną, nie prosi o wiele. Chce tylko zdrowego związku ze swoim chłopakiem, Barrym. Aby udowodnić swoją miłość, kupuje mu na rocznicę najlepszy możliwy prezent.
Story way reż. Zofia Żurawska (Polska) 2’14 – to nie jest kryminał z tajemniczym morderstwem w tle, ani romantyczna love story z pocałunkiem w finale. Fascynująca, skomplikowana fabuła jest właśnie… Fabułą, a nietuzinkowy bohater de facto Bohaterem, który odkrywa dramat swego przeznaczenia.
Adaptacja reż. Jakub Janz (Polska) 1′ – krótki film o tym, co autora boli we współczesnej kinematografii.
Hodowca reż. Patrick Vella (Malta) 12 – Co byś zrobił, gdybyś dowiedział się, że twoje ciało jest idealnym miejscem na hodowlę… Hodowca o tym wie.