Cyber Akademia

Cyber Akademia to realizowany w ramach obchodów Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 międzynarodowy projekt rozwijający kompetencje medialne i komunikacyjne, dedykowany polskim i zagranicznym kadrom kultury. Głównym celem cyklu spotkań jest przygotowanie uczestników z całej Europy – blogerów, radiowców, PR-owców, marketingowców, menedżerów kultury, krytyków sztuki, dziennikarzy i redaktorów – do świadomego korzystania z zasobów nowych mediów, używania najbardziej aktualnych narzędzi oraz tworzenia procesów ułatwiających komunikację i przepływ informacji. Motywem przewodnim odbywającej się w 2016 roku odsłony Cyber Akademii będzie komunikacja kulturalna w aspekcie lokalnym, kontynentalnym i globalnym.

Tematem edycji zatytułowanej „Kontynent Kultury” jest społeczeństwo Europy, które w XXI wieku funkcjonuje głównie w sieci i korzysta przede wszystkim z narzędzi dostępnych w internecie. Sieć stała się niejako ich „drugim kontynentem” - miejscem, które stanowi uniwersalną i wykraczającą poza jakiekolwiek granice terytorialne platformę wymiany danych. Nowy, cyfrowy kontynent stanowi źródło nieograniczonych kontaktów, polemiki oraz dyskusji, wiedzy i edukacji, ale jest także miejscem, które oddala nas od siebie ucząc wygodnych i opierających się na kompromisie rozwiązań. Podczas trzech sesji warsztatowych (odbywających się we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie) uczestnicy zapoznają się z innowacyjnymi sposobami informowania o kulturze i zobaczą, jak wykorzystywane mogą być w praktyce najnowsze technologie.

Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z innowacyjnymi sposobami myślenia o komunikowaniu procesów kulturotwórczych, poznają zwyczaje typowego „usera”, którego uwagę muszą zdobyć, wreszcie wspólnie spróbują odpowiedzieć na pytanie, w  jaki sposób zachęcić nowych odbiorców do zainwestowania ich cennego czasu w czynny udział w kulturze, którą współtworzymy? Czy w czasach portali społecznościowych, powiększających się sieci kontaktów, codziennej wymiany danych, jesteśmy jeszcze w stanie rozbudzić czyjąś ciekawość? Projekt zakłada trzy sesje warsztatowe trwające od czterech do sześciu dni – we Wrocławiu, Katowicach oraz Warszawie – podczas których grupa około 20 uczestników z Polski i zza granicy będzie brała udział w spotkaniach warsztatowych, prelekcjach, interwencjach artystycznych związanych z nowymi mediami, debatach, laboratoriach, hackatonach i dyskusjach. Uczestnicy odwiedzą instytucje i organizacje, które mają duże doświadczenie w wykorzystywaniu nowych mediów lub też pracują z nowymi mediami jako elementami sztuki i edukacji.

Odbywające się w kwietniu spotkanie we Wrocławiu podsumowywać będzie doświadczenia dwóch poprzednich lat pracy w ramach Cyber Akademii, jak i wprowadzać pochodzących z całej Europy menadżerów kultury w tematy, które zgłębiać będą w roku 2016. Pierwsza część wrocławskiego „CYBER WEEK” skierowana będzie do zamkniętej grupy odbiorców. Będzie ona sygnalizowała tematy, które rozwinięte zostaną podczas sesji w Katowicach i Warszawie i które będą motywami przewodnimi całego roku. Pierwsze dni będą miały jednak za zadanie również przygotowanie weekendowej, otwartej dla publiczności konferencji. W piątek i sobotę młodzi profesjonaliści i powracający do Wrocławia na ich zaproszenie związani z programem eksperci będą dzielić się z wrocławianami swoimi nowomediowymi doświadczeniami, dobrymi praktykami komunikacyjnymi i wiedzą zebrana podczas poprzednich edycji Cyber Akademii.

Kolejna sesja, odbywająca się w lipcu w stolicy Górnego Śląska, poświęcona będzie docieraniu z informacją o do niewielkich społeczności lokalnych i temu, jak na kształt komunikacji wpływa regionalny, a jak ponadregionalny charakter działań. W tym celu uczestnicy poznają narzędzia, które mogą okazać się pomocne przy identyfikowaniu zwyczajów komunikacyjnych właściwych dla określonej wspólnoty, co pozwoli na bardziej efektywną wymianę myśli. Zorganizowane w Warszawie spotkanie zamykające rok przyjmie odmienna perspektywę – będzie przestrzenią dyskusji nad tym, jak z przedsięwzięciami o wyjątkowym lokalnym kolorycie, ale małym zasięgu, trafić do szerokiego, międzynarodowego odbiorcy. Praktyczne zajęcia z ekspertami w dziedzinie kultury, komunikacji i nowych mediów pozwolą na stworzenie modelu międzynarodowej platformy komunikacji i wymiany doświadczeń. Częścią programu będą również panele dyskusyjne i wykłady otwarte dla publiczności  - uczestnicy dyskutować będą o roli i znaczeniu mediów i dziennikarzy, o kulturze w mediach i mediach jako sztuce oraz o kulturze jako jednym z elementów edukacji medialnej. Tegoroczna odsłona będzie już trzecią i największa edycją projektu Cyber Akademia, informacje o poprzednich znaleźć można pod adresem: http://www.wroclaw2016.pl/cyberakademia

Dodaj artykuł do:
(dodano 30.12.15, autor: blackrose)
Tagi: Cyber Akademia
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia