"Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów " w księgarniach od 15 października

15 października na księgarnianych półkach zawita pozycja wydawnicza, zatytułowana: "Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów".

Czy kiedykolwiek nauczałeś?

To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.

Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.
Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz ,,Jasne!", bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.
Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce ,,Jak się uczymy?" przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:

Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny.
Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań.
Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm.
Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry.
Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków.
Przykłady dobrych i złych zastosowań.
Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania.
Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.

Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.

Dodaj artykuł do:
(dodano 14.10.17, autor: blackrose)
Dział literatura
Tagi: Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, Kristen P. Blair
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
CALUM HOOD
2
Haim
3
Steve Hackett
4
The Storyteller
5
The Weeknd
6
The Teskey Brothers
7
Lauren Spencer Smith
8
Józef Skrzek
9
Beata Przybytek
10
Anti Babylon System
1
David Koepp
2
Paolo Genovese
3
Celia Rico Clavellino
4
Joseph Kosinski
5
Dani de la Orden
6
Michael Dweck, Gregory Kershaw
7
Blandine Lenoir
8
David Marqués
9
Margien Rogaar
10
Dean DeBlois
1
Magdalena Salik
2
Marek Stelar
3
Liz Moore
4
Rachel Hawkins
5
Marcin Mortka
6
Juan Gómez-Jurado
7
Thomas Orchowski
8
Anya Niewierra
9
Keigo Higashino
10
Isabel Allende
1
Richard Chappell
2
Krzysztof Garbaczewski
3
Krzysztof Pastor
4
Paweł Miśkiewicz
5
Ewa Platt
6
Ilaria Lanzino
7
Sebastian Fabijański
8
Anna Kękuś
9
Łukasz Czuj
10
reż. Mariusz Treliński
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia