Wojciech Stefaniec - laureat nagrody w kategorii "najlepszy rysownik roku" oraz Michał Kuszyk - ilustrator tworzący głównie w stylistyce trash'owej i strret-artowej, będą gośćmi najbliższej edycji Komiksofonu. Spotkanie poprzedzą warsztaty komiksowe, natomiast w głównej części wieczoru tradycyjnie możemy liczyć na dużo dobrej muzyki, obrazów, zaskakujących pytań oraz całkowicie nieprzewidywalnej sesji rysowania na żywo.
Organizatorzy zapraszają na wydarzenie w piątek 15 kwietnia o godz. 19:00 do wrocławskiego klubu Barbara przy ul. Świdnickiej. Komiksofon stanowi element programu sztuk wizualnych Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.
KOMIKSOFON 21
Projekt Komiksofon - element programu sztuk wizualnych Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Goście: Wojtek Stefaniec i Michał Kuszyk
Michał Kuszyk - urodził się w 1987r. Studiował architekturę na Politechnice Warszawskiej, grafikę na Wrocławskiej oraz Warszawskiej ASP, ukończył ją w 2014 r. Podczas studiów zajmował się sitodrukiem, odbijając grafiki na materiale i papierze, prowadził warsztaty w NGOs'ach- Fundacja „KLIK” w Berlinie, Fundacja Mederi, Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, Teatr lalek w Kwidzynie i wielu innych miejscach. Brał udział w wystawach, biennale grafiki studenckiej, a także w międzynarodowych festiwalach. Prowadził wykład o komiksie w sitodruku na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi w 2015r.
Współpracował z pracowaniami artystycznymi, asystując przy warsztatach sitodruku i innych formach graficznych- street art. Zajmuje się ilustracją, plakatem, komiksem, a także od niedawna zajmuje się animacją 3d. Eksperymentuje z kreską, kolorem, tworzy grafiki w stylistyce trash'owej, street art'owej. Wydaje niezależne komiksy, drukowane własnoręcznie niskim nakładem w technice sitodruku. W wolnym czasie jeździ na desce i wymyśla niestworzone historie.
Wojciech Stefaniec (ur. 1980). Ukończył edukację artystyczną na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Laureat wielu nagród, w tym m.in.: Nagroda Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego w kategorii najlepszy rysownik roku (2011); nagroda Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie w kategorii Najlepszy Album roku 2013 za komiks "NOIR" (2014); nagrody za krótkie formy komiksowe: Wspomnienie, Praha; Brązowa Chimera za okładkę Głosu Pomorza z dnia 07 sierpnia 2008.
Autor takich komiksów jak: "Alveum" na podstawie opowiadania Radka Poniewierzy; "Szanowny" (Timof Comics, 2008) do scenariusza Bartosza Sztybora; "Szelki" (2011 Timof Comics) do scenariusza Jerzego Szyłaka; "Dyptyk warszawski" (Timof Comics 2013); "NOIR" razem z Łukaszem Bogaczem i "Ludzie, którzy nie brudzą sobie rąk", do którego napisał scenariusz i zilustrował; "Rodzice swoich dzieci" (2014 Profanum) z Danielem Gizickim.
WARSZTATY "Kreatywne projektowanie statków, mechów i pojazdów"
Jak przy pomocy paru prostych technik rozruszać swoją wyobraźnię i wyjść z twórczej niemocy.Jak zaprojektować kosmiczny statek lub mecha nie tylko przy pomocy swojej wyobraźni ale również odrobiny szczęścia.
Warsztaty poprowadzi Grzesiek Przybyś - rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division 48. Zaczął swoją karierę w 2007 roku na stanowisku concept artist we wrocławskim Techlandzie. Pracował nad takimi tytułami jak "Call of Jaurez:Bound in Blood", "Dead Island" and "Call of Juarez: The Cartel". W 2010 roku założył razem ze swoim bratem własne studio i zaczął pracować dla różnych klientów, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne. Jego bogate portfolio zawiera takie projekty jak "Witcher 3", "Dying Light" "Call of Juarez: Gunslinger", "Might and Magic X" and "Heroes VII". Miłośnik zarówno nowoczesnych technik grafiki komputerowej jak i tradycyjnego medium. W chwilach wolnych od pracy zawodowej chętnie oddaje się tworzeniu prywatnych projektów.
Warsztaty są bezpłatne, liczba miejsc ograniczona - kto pierwszy ten lepszy. Chętnych prosimy o zgłoszenia na a.jamroszczak@gmail.com.
PROJEKT KOMIKSOFON
Komiksowo-muzyczny projekt realizuje się poprzez korespondencję sztuk, połączenie muzyki, plansz, kadrów, szczegółów rysunku, iluzji ruchu w ruch prawdziwy, przez pomysłowe wydobycie tematu przewodniego.
Komiksofon oferuje dwa rodzaje przeżyć. Dla ludzi spoza kręgu fanów komiksu będzie to lekka, wizualno-dźwiękowa prezentacja, po której zostanie w głowie pewna idea przyswajalności obrazków komiksowych, styl rysunku danego komiksiarza i pamięć jego nazwiska. Za to fanów komiksu przywieść może ciekawość nowej formuły prezentacji i tego, jak autor znanego komiksu przerobił go, i jak zinterpretował muzycznie.
Komiksofon to również możliwość zbliżenia się do twórców. W półmroku, przy drinku można porozmawiać z komiksiarzami nie tylko o komiksach, muzyce i zrealizowanym filmie.
Twórcy komiksowi łączą autorskie ilustracje komiksowe z inspirującą ich muzyką w formie filmu. Każdej edycji Komiksofonu charakteru nadają goście. Każdy z nich ma takie samo zadanie, a efekty są zupełnie różne i zawsze niespodziewane.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |