"Out in the line up”

Punktem wyjścia do spektaklu „Out in the line up” była potrzeba powrotu do pierwotnego, wewnętrznego źródła i bycie lojalnym wobec niego. Dopiero potem możliwe jest poszukiwanie nowych miejsc i nowego języka ciała. Ideą jest, aby kreowany ruch był pierwotny i bezkształtny, by nie miał czystej i uporządkowanej formy, przez co może wydawać się mniej piękny, mniej oczywisty i mniej wydajny.

Zanim ukształtuje się forma, gdzieś w przestrzeni pojawia się potencjał. Możliwości, które leżą w zasięgu są niejasne i nieznane. Wiemy jednak, że w pewnym momencie ujawnią się (w różnym stopniu). Co takiego jest w pierwotnym, jeszcze nieznanym, ale świeżym i pełnym potencjału i możliwości odczuwaniu nowo narodzonego dziecka? Czy możemy powrócić do miejsca gdzie czujemy się ograniczeni, gdzie czujemy, że nasz byt i potencjał jest hamowany? A jeśli w pełni nauczymy się akceptować te ograniczenia, to czy możemy pozwolić na to, aby coś z nich powstało?

Czy ograniczenie jako potrzeba restrykcyjnej i represyjnej siły jest źródłem cierpienia, lub czy możemy użyć naszych ograniczeń jako siły kreatywnej, która prowadzi nas i określa nasze znaczenie? Czy możemy powrócić do naszych wczesnych lat, odnaleźć te ograniczenia, a potem wybrać je ponownie jako dorośli? Jaka jest cielesna różnica między odczuwaniem w młodości i w późniejszym życiu?

Badanie skupia się na różnych wrażeniach i emocjonalnych reakcjach pochodzących z tych ograniczeń, nawet jeśli będzie to prowadzić do nadmiernej stymulacji, apatii, chaosu, spokoju i wielu innych doświadczeń. Będziemy stawiać pytania o indywidualną tożsamość w obrębie relacji międzyludzkich, o rozwój tożsamości, która nie jest jeszcze w pełni uformowana, ale funkcjonuje w bardzo określonej strukturze, o stabilność, równowagę i siłę. Będziemy zanurzać się w czyjeś działania i opory oraz redefiniować okoliczności powstałe w nich.

Jakie są cielesne i emocjonalne konsekwencje tego fizycznego badania?

Pomysł i choreografia: Nadar Rosano

Tancerze: Maga Radłowska, Bartek Figurski, Szymon Osiński

Muzyka: Arvo Part, Har-El Prussky

Konsultacja: Włodzimierz Kaczkowski

Czas trwania: 40 min

Premiera:

Data: 25.06.2014

Miejsce: Stara Prochownia, Boleść 2, Warszawa

Bilety w cenie 20 zł do nabbycia pod ttzawirowania@gmail.com lub 790 555 309

Dodaj artykuł do:
(dodano 24.09.15, autor: scena_wsp)
Tagi: teatr taniec taniec wspóółczesny
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Pink Floyd
2
Van Halen
3
Molly Tuttle
4
Tom Grennan
5
Daniel Blumberg
6
The Storyteller
7
Wojtek Mazolewski Quintet
8
Józef Skrzek
9
Paul Weller
10
Ólafur Arnalds
1
Paolo Cognetti
2
Danny Boyle
3
Mike Flanagan
4
Michael Shanks
5
Samuel Van Grinsven
6
Guillaume Nicloux
7
Paolo Genovese
8
Darren Aronofsky
9
Władysław Pasikowski, Bogusław Linda
10
Mehdi Avaz
1
Elżbieta Pytlarz
2
Igor Kaczmarczyk
3
Maciej Kaźmierczak
4
Anna Karpińska
5
Lisa Scottoline
6
Agata Zamarska
7
Mario Vargas Llosa
8
Kelsey Cox
9
Elizabeth Jane Howard
10
Anna Bailey
1
Jacek Mikołajczyk
2
Ewa Platt
3
Natalia Korczakowska
4
Krzysztof Garbaczewski
5
Krzysztof Pastor
6
Richard Chappell
7
Paweł Miśkiewicz
8
Alina Moś
9
Ewa Platt
10
Ilaria Lanzino
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia