Wytwórnia płytowa Requiem Records, Fugazi Music Club i Narodowe Centrum Kultury (NCK) zapraszają na pierwszą edycję Requiem Festiwal. Impreza zostanie zorganizowana dla uczczenia 20 rocznicy powstania niezależnej wytwórni płytowej Requiem Records. Festiwal odbędzie się w dniach 24 – 26 września w warszawskich klubach LAB i Fugazi.
Założyciel i szef Requiem Records – Łukasz Pawlak: "Do udziału w festiwalu zaprosiłem 15 zespołów, z czego połowa to artyści z tzw. "Archive Series", np. legenda Trójmiejskiej Sceny Alternatywnej z lat 80. - grupa Pancerne Rowery czy klasycy polskiego industrialu - Rigor Mortiss. Celowo w kontrze wystąpią młodzi artyści, który mają możliwość "zmierzyć" się z ludźmi tworzącym podwaliny pod współczesną muzykę alternatywną. Dobór stylistyczny ukierunkowany jest na "nową falę" w bardzo szerokich jej odmianach. "Falę", która wzbierała w czasach głębokiego PRL. Koncertom towarzyszyć będzie wystawa okładek, zinów, plakatów, etc., jakie przez te wszystkie lata powstawały w Requiem Records”.
Jednodniowe bilety na festiwal kosztują 30 zł, zaś dwudniowe karnety - 50 zł i są już do nabycia na Ticketpro.pl oraz w bileteriach sieci Ticketpro (m.in. w salonach Empik, Media Markt i Saturn).
24.09. LAB The Live Act Bar (Bracka 25) - wstęp wolny:
Krem, Modernmoon, Augen X
25.09. Fugazi Music Club (Mińska 65):
C.H. District, Vökuro, Klimt, Adre’n’alin, Job Karma, DAS MOON
26.09. Fugazi Music Club (Mińska 65):
Szepty i Krzyki, Jude, Kinsky, Düsseldorf, Pancerne Rowery, Rigor Mortiss
Oficjalne wydarzenie na Facebook KLIKNIJ
Requiem Records
Fugazi Music Club
Narodowe Centrum Kultury
Oficjalna strona festiwalu KLIKNIJ
KREM to warszawskie trio, które kilka lat temu powstało z inicjatywy klawszystki i wokalistki Wiki Królikowskiej. Ich muzykę najlepiej określić jako miks klasycznego synthpopu, polskiej nowej fali lat 80. oraz współczesnej elektroniki, uzupełnionej odważnymi tekstami o digitalizacji uczuć. Krem obecnie kończy nagrania do swojego debiutanckiego albumu w Izabelin Studio, pod okiem Andrzeja Puczyńskiego.
MODERNMOON żeński duet, który tworzą Michalina Maria i Hilda Hertz. Syntetyczne brzmienie elektroniczne i głos z innego wymiaru. Posłuchaj co dzieje się w nocy, na ulicach Metropolis, pod czujnym okiem lasera, w zimnym uścisku androida. Piosenki o miłości, śmierci, meduzach, benzynie i podróżach na księżyc.
AUGEN X to zestaw czterech względnie różniących się między sobą postaci. Dyskotekowe rytmy przewijają się z mocnym brzmieniem, psychodeliczną aurą, elektronicznym cięciem i punkowym niezrównoważeniem. Wszystko to w jednym momencie odbija się od podstaw popu lat 80., nadając tamtym czasom nowego smaku w powiewie współczesności.
C.H.DISTRICT istniejący od 1998 roku projekt Mirosława Matyasika, łączący industrialne brzmienia ze współczesnymi produkcjami spod znaku inteligentnej elektroniki. C.H. District ma na swoim koncie kilka pełnowymiarowych albumów wydanych nakładem M-Tronic, Tympanik Audio czy Requiem Records.
VÖKURÓ to powstały w maju 2013 r. kolektyw z Warszawy. Ich muzyka to dream pop połączony z alternatywnym rockiem, trip hopem, muzyką psychodeliczną, etno i elektroniczną. Określają swoją muzykę jako metafizyczną podróż w głąb samych siebie, z tekstami inspirowanymi twórczością Williama Blake’a, Jamesa Joyce’a, Stanleya Kubricka oraz ich własnymi pokręconymi snami.
KLIMT solowy projekt Antoniego Budzińskiego (gitarzysty grupy Saluminesia). Artysta ma na koncie trzy albumy „Jesienne odcienie melancholii” (Requiem, 2008 r.), „Agape” (Polskie Radio, 2011 r.) i "Genesa" (Requiem 2015 r.). Klimt wziął udział w kolektywie międzynarodowym Pure Phase Ensemble u boku takich artystów jak Ray Dickaty (ex–Spiritualized) oraz Jamie Harding (Marion).
ADRE’N’ALIN producent, pianista, wokalista, kompozytor oraz autor tekstów. Człowiek z fortepianem, który między klawisze wplata dodatkowo mniej lub bardziej dyskretne nuty elektronicznej dekadencji. Adre’n’Alin to klasyka vs. elektronika, kosmos vs. atom, adrenalina vs. spokój. Męski Adre spotyka kobiecą Alin, tworząc Adre’n’Alin.
JOB KARMA wrocławski projekt audiowizualny założony w 1997 r. Grupę tworzą: Maciej Frett i Aureliusz Pisarzewski, zaś za stronę wizualną odpowiedzialny jest Arkadiusz Bagiński. Ich muzyka jak podkreślają krytycy to „FILM DLA USZU” – bardzo plastyczna i obrazowa, stanowiąca idealną ścieżkę dźwiękową do nieistniejącego filmu.
DAS MOON to obecnie czołowy zespół na polskiej scenie electro–pop. Potężna dawka syntezatorów z domieszką nowofalowego brzmienia gitar i surowych instrumentów perkusyjnych oraz hipnotyzujący głos wokalistki Daisy K. Podczas koncertu zagrają swoje najbardziej znane utwory z dwóch płyt m.in. „I Like it”, „Colours” i „Street”.
SZEPTY I KRZYKI proponują słuchaczom to energetyczną, to nastrojową mieszankę rocka alternatywnego i elektroniki. Teksty zaś, a właściwie wiersze Artura Szuby, to bardzo osobiste opowieści o wzrastaniu, przemijaniu, wyobcowaniu, uczuciach, przeplatających się światach snu i jawy, potyczkach z abstrakcyjnym absolutem lub przeciwnie, z własną, realną słabością.
JUDE to zespół, który daje brutalną muzykę prymarnych instynktów. Moc w stałej konfrontacji z mutacją, zniszczeniem i chorobą. Hałas Jude nie jest neutralny, jest jednym ze środków wyrazu, wraz z grafiką, video, słowem, drukiem etc. Łódź, od 1993. Niezmiennie, głową o ścianę.
KINSKYKINSKY jedno z najważniejszych zjawisk alternatywnej sceny muzycznej. Powstał w 1992 roku i zdążył wydać jedną płytę – „Copula Mundi”. Mimo to zasłużył na okrzyknięcie go „najbardziej progresywnym zespołem lat dziewięćdziesiątych”. Powrócił po 19 latach milczenia w wielkim stylu!
DÜSSELDORF to jeden z pierwszych zespołów z kręgu elektronicznej nowej fali. Utworzony w 1989 roku przez muzyków katowickiego Nowego Horyzontu: Adama Białonia (voc.) i Adama Radeckiego (synths). Jako jedni z pierwszych w Polsce używali syntezatorów, automatów perkusyjnych i komputerów, a ich muzyka do dziś oparta jest na prymitywnym industrialnym rytmie i brzmieniu w połączeniu z melodyką z lat 80.
PANCERNE ROWERY to klasycy tzw. Trójmiejskiej Sceny Alternatywnej. Istniejący z przerwami od 1981 roku zespół to grupa przyjaciół, która wymyślała i wykonywała utwory słowno–muzyczne w dwóch różnych konwencjach: punkowo–awangardowej opartej na swobodnej improwizacji z wykorzystaniem klasycznych instrumentów muzycznych (fortepian, ksylofon, wiolonczela, waltornia, flet, trąbka itd.) oraz grungowej łączącej hipisiarskie marzenia z wojowniczą agresją punka. Obie te konwencje posiadały wspólny mianownik – psychodelię.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |