13 marca w Audytorium Wielkiej Zbrojowni ASP w Gdańsku odbędzie się wykład Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce. Wykład poprowadzą Marta Siembab oraz Maciej Kawecki.
Sense branding to idea opierająca strategię budowania marki o naukową wiedzę o zmysłach. Węch, wzrok, smak, słuch i dotyk stają się kanałami, z pomocą których brand komunikuje się z odbiorcą. Sense branding to projektowanie marki tak, aby klient mógł odczuwać ją całym sobą.
W świecie zdominowanym przez informacje słowa zaczęły tracić swoją wartość. Klienci nie wierzą już markom na słowo – chcą poczuć ich wartość. Jakość, luksus, niezawodność, innowacyjność, kreatywność – wszystkie treści, które komunikuje marka, może komunikować nie tylko rozumowi, lecz także emocjom i zmysłom.
Właściwie dobrany kolor logotypu zwiększa rozpoznawalność marki o 80%. Odpowiedni zapach sprawia, że wrażenia związane z brandem przywoływane są w sposób niemal bezbłędny nawet po kilku latach od pierwszego kontaktu. 75% emocji wywołuje właśnie zapach. Nie mówmy zatem, czym jest marka. Po prostu pozwólmy to poczuć.
Marta Siembab – jedyny w Polsce senselier, niezależny ekspert w dziedzinie zmysłu węchu i zjawiska zapachu. Autorka pierwszych niezależnych warsztatów zapachowych, założycielka pracowni sensorycznej Senselier. Konsultant prasy publicystycznej, lifestylowej i branżowej. Jest prekursorką w dziedzinie wykorzystania zapachu w projektowaniu przestrzeni. Współtwórca nowatorskiego programu włączenia zapachu do tworzenia tożsamości marek, produktów i usług.
Maciej Kawecki – właściciel i Creative Director studia brandingu i myśli kreatywnej Brandburg. Zajmuje się tworzeniem szeroko pojętego wizerunku marek. Łączy myślenie strategiczne o marce (Service Design) z grafiką. Współtwórca unikalnej na polskim rynku oferty sense brandingu łączącej tożsamość wizualną marki z jej wymiarem sensorycznym.W swojej pracy buduje multidyscyplinarne zespoły łączące kreatywne kompetencje z różnych obszarów designu. Prowadzi interaktywne warsztaty poświęcone sense brandingowi i visual thinking.
Wykład Zmysły mają SENSE. Branding sensoryczny w praktyce
Organizator: Wydział Architektury i Wzornictwa ASP w Gdańsku
13 marca 2015 roku, godzina 14.00
Audytorium Wielkiej Zbrojowni
ASP w Gdańsku
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |