Diana Marszałek wyznaczyła jako wiodące kolory scenografii ostrą czerwień i amarant. Drugi mocny akcent to niebieski (przechodzi w intensywniejsze odcienie, aż do granatu). Te barwy uzyskiwane są w farbiarni Opery Nova: farbiarka musi uzyskać kolor zgodny z próbką-wzornikiem otrzymanym od scenografa. Dużo pracy nad elementami scenicznymi ma tapicer: z kreszowanego (specjalnie gniecionego) i półprzezroczystego materiału drapuje jakby bulwy, pukle, płatki róż . Dotychczas na ich wykonanie zużyto 6 tysięcy metrów bieżących materiału. Głębię sceniczną tworzą gigantyczne szale nakładane poziomo. Za nimi przebija rozświetlony, gwiaździsty horyzont.
Całości dopełni oświetlenie, stworzy i wydobędzie nastrój – to już zadanie reżysera świateł, Macieja Igielskiego . Znając jego kreacje światłem („Zniewolony umysł”, „Halka”) jesteśmy pewni znakomitego efektu.
W takiej scenerii przemieszczać się będą soliści, chór męski i balet Opery Nova. Czeka na nich 170 bajecznie kolorowych i fantazyjnych kostiumów oraz maski (czaszki zwierząt), które ubiorą tancerze. Utalentowana i już doceniana (dwukrotne stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego) Martyna Kander dołącza do grona znakomitych polskich kostiumolożek, których prace zdobią spektakle bydgoskiej sceny.
Jakub Lewandowski pracuje z bydgoskimi tancerzami po raz pierwszy. W latach 2006-2010 był solistą w zespole baletowym Teatru Rozrywki w Chorzowie. Obecnie współpracuje z różnymi teatrami w Polsce. Jest autorem choreografii m.in. dla spektakli Teatru Wielkiego w Łodzi, Teatru Rozrywki w Chorzowie ,Opery Śląskiej w Bytomiu, Teatru Rampa w Warszawie oraz dla teatrów dramatycznych.
Próby sceniczne do premiery „Rigoletta” w Operze Nova rozpoczną się od wtorku,7 października.
Dyrektor Maciej Figas, który sprawuje kierownictwo muzyczne, dzieli w tym tygodniu równolegle czas pracy z orkiestrą na bieżący repertuar („Czarodziejski flet” 3,4,5 X) oraz próby do „Rigoletta”.
Natalia Babińska, reżyser ,mówi: „(…) patrząc głębiej w historię Rigoletta, rzeczywiście znajdujemy zbrodnię i karę. Zbrodniarzem okazuje się sam Rigoletto, który skłania młodego księcia ku życiu w zepsuciu i okrutnym wykorzystywaniu innych. Książę, przybrany syn Rigoletta, wymierza więc błaznowi karę za wychowanie w poczuciu nieodpowiedzialności. Ale czy błazen jest winien? Jako człowiek odrzucony i wyśmiewany, przykuty do dworu jak do wyroku, w naturalny sposób odgrywa się na otaczających go ludziach”.
Na premierę zapraszamy w sobotę, 18 października. Druga premiera w niedzielę, 19 października. Na trzecie z przedstawień „Rigoletta” ( poniedziałek, 20 .10.) już brak biletów.
Realizatorzy:
Reżyseria – Natalia Babińska
Kierownictwo muzyczne – Maciej Figas
Scenografia – Diana Marszałek
Kostiumy – Martyna Kander
Choreografia – Jakub Lewandowski
Przygotowanie chóru – Henryk Wierzchoń
Reżyseria świateł – Maciej Igielski
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |