PREZENTACJE FORM MUZYCZNO-TEATRALNYCH "DŹWIĘKI SŁÓW"
30 czerwca – 3 lipca 2014
GrozovSka Band / GAŁĄZKA JABŁONI / Kijów, Ukraina / Powitanie festiwalu / 30 czerwca / plac CK / godz. 17:00/ wstęp wolny
https://YouTube/watch?v=PAFBWGqexPU
https://www.youtube.com/watch?v=PtgCspowBqU
Olena Grozovska – wokal prowadzący
Konstantin Bushinskyi – gitara elektryczna i akustyczna, Sergiu Babuci- klawisze, wokal, Oleksii Fedoriv – instrumenty perkusyjne, Kyrylo Machynskyi - kontrabas, gitara basowa, Oleg Komlach – flet, Pavlova Olena – saksofon, Dimitry Gerasimov – klarnet
Olena Grozovska jest krytykiem sztuki i właścicielką galerii. Jej kariera muzyczna rozpoczęła się w 2005 roku w zespole Sunclash. Projekt zaowocował wydaniem dwóch albumów i koncertami granymi w krajach byłego Związku Radzieckiego.
W 2011 roku Olena założyła nowy zespół «Grozovska Band», do którego zaprosiła członków takich zespołów jak FREEDOM JAZZ, TOPORKESTRA, Pushkin! Klezmer Band i Sunclash.
GrozovSka Band to ukraiński zespół etno-kabaretowy, który łączy dobrze znane teksty z rytmami bałkańskimi, fado oraz rytmami cygańskimi. Zespół ten tworzy nową muzykę światową poprzez przekształcanie ukraińskiego folku w reggae, rock-n-roll, jak i w jazz. Ponadto, prezentuje on kod kulturowy kilku narodów w sposób niezwykle prosty, kabaretowy. Jest to mały zespół eksperymentatorów, którzy mają równie silny wpływ na publiczność gdy grają w prestiżowych klubach, jak i na ulicy. GrozovSka Band to grupa ludzi wyjątkowo zróżnicowanych, a przez to bardzo ciekawych dla siebie nawzajem. Wykorzystują różne teksty ukraińskie piosenki z gatunku pop, jak i folkowe. Ponadto, GrozovSka Band ma kilka piosenek opartych na wierszach Yuri Izdryk’a.
Muzyka, która inspiruje Olenę, to szeroki zakres gatunków i artystów, od europejskiego renesansu do polifonii pigmejów. Z ukraińskich zespołów najbliższe Olenie są Perkalaba i DakhaBrakha, a jeżeli chodzi o muzykę światową – orkiestra mandolinistów z Berlina, Kapajkos.
GrozovSka Band występował na otwarciu 10-go Festiwalu Francuskiej Wiosny w Kijowie. W zeszłym roku zespół odbył trasy koncertowe po Niemczech i Anglii. Co więcej, tej zimy muzycy wspierali Ukraińską Rewolucję na scenach i barykadach Majdanu.
Obecnie GrozovSka Band zakończył prace nad swoim debiutanckim albumem i regularnie występuje na ukraińskich festiwalach, jak i w klubach.
PROGRAM W 4 ŚCIANACH
MAGDALENA PIOTROWSKA / KILKA FAJNYCH PIOSENEK / 30 czerwca / Sala Widowiskowa CK / godz. 19:15
ceny biletów: I miejsca – 25 zł normalne/ 20 zł ulgowe
II miejsca – 20 zł normalne/ 15 zł ulgowe
https://www.youtube.com/watch?v=2PgJXXJAbVE
Magdalena Piotrowska – wokal
Wiesław Wysocki – saksofony, klarnet, flet, klawisze, Fabian Włodarek – piano, akordeon, Maciej Matysiak - kontrabas
Magdalena Piotrowska jest laureatką wielu nagród m.in. Głównej Nagrody im. Agnieszki Osieckiej 27 Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy poezję” Olsztyn 2000, dwukrotną finalistką Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Wyróżniona na 37 Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, a także w konkursie na interpretację piosenek Agnieszki Osieckiej Sopot-Warszawa 2001. Zagrała w kilkunastu spektaklach muzycznych, reżyserowanych m.in. przez Wojciecha Kościelniaka („Gorączka”, „Opera za trzy grosze” „Mandarynki i pomarańcze”), Jerzego Satanowskiego („Ulica Szarlatanów”, „Rodzina Deptaków”, „Konie Narowiste”, „Śpiewniczek Upiornych Kantyczek”) oraz Krzysztofa Kolbergera, Jerzego Fedorowicza, Jana Marie Marczewskiego i Cezarego Domagałę. Ma także w swoim dorobku kilka ról filmowych i serialowych.
"WIDZĘ I OPISUJĘ" / reż. Jerzy Satanowski / 1 lipca / Sala Widowiskowa CK / godz. 19:15
ceny biletów: I miejsca – 25 zł normalne/ 20 zł ulgowe
II miejsca – 20 zł normalne/ 15 zł ulgowe
https://www.youtube.com/watch?v=_N60cP79zxE
scenariusz, reżyseria i opracowanie muzyczne: Jerzy Satanowski
występują: Krystyna Tkacz, Jerzy Satanowski, Magdalena Piotrowska, Przemysław Buksiński, Agata Klimczak
Zespół muzyczny pod kierunkiem Bartłomieja Abramowicza: Wiesław Wysocki – saksofon, Bartłomiej Abramowicz – fortepian, Bartłomiej Węgliński – gitara, Maciej Matysiak - gitara basowa
Tomasz „Fazi” Gąsior – instrumenty perkusyjne
Spektakl „Widzę i opisuję” znalazł się wśród dziesięciu najważniejszych wydarzeń kulturalnych nominowanych w plebiscycie Gazety Wyborczej „Strzały 2013”.
„Widzę i opisuję” to spektakl, ułożony z tekstów, roztrząsających problemy tworzenia, oscylujących wokół pytań: czym jest pisanie, malowanie, śpiewanie, granie w teatrze? jakie wzloty i upadki temu towarzyszą? a także czym byłby świat gdyby nie sztuka? Są to kwestie niezwykle poważne, lecz spektakl nie jest esejem na ten temat, ale raczej barwnym kalejdoskopem nastrojów, jakie towarzyszą powstawaniu wiersza, piosenki, obrazu. Jest opowieścią o wewnętrznym pragnieniu działania, stawiania pytań, znajdywania rozwiązań. Między wierszami jednak pojawiają się również pytania o człowieka: jego naturalność, umiejętność bycia sobą, zamykanie się w sztywnych schematach.
Widzę i opisuję to muzyczna wędrówka w głąb twórczego doświadczania świata. Spektakl został skomponowany z kilkunastu piosenek traktujących – najogólniej rzecz ujmując – o sztuce i procesie twórczym. Dobór autorów, od Leśmiana, przez Czechowicza i Różewicza, aż po Koftę, Młynarskiego, Osiecką czy Okudżawę, daje w efekcie różnobarwny obraz, przez co autotematyczna refleksja nie trąci nudą – wręcz przeciwnie, wciąga widza w immanentny pejzaż słów, dźwięków i malarskich muz. […] Specyficzny, na poły żartobliwy, na poły poważny nastrój jest kreowany – obok tekstów i melodii – przez grę aktorską. […] Spektakl nie szokuje, nie budzi kontrowersji, nie stanowi przełomu w historii teatru, nie stara się niczego udowadniać na siłę. Bo nie musi. Stanowi za to spójną, harmonijną całość, która sytuuje się na granicy teatralnego przedstawienia i koncertu, łącząc te dziedziny w kunsztowny sposób. [Katarzyna Łupińska, Teatralia]
Spekatkl muzyczny "Widzę i opisuję" w reżyserii Jerzego Satanowskiego to widowisko, które dowodzi, że o sztuce najlepiej mówi się sztuką [...] Aktorzy słowami poetów czasem wzruszająco, czasem z przymrużeniem oka stawiają pytania o to, czym byłby świat gdyby nie sztuka i czy lepiej żyłoby się bez niej. A cały wywód sprowadza się do humorystycznego finału ze słowami "Aktor musi grać by żyć, bo to jest jego być (albo nie być)". [Kacper Sulowski, Gazeta Wyborcza]
Maleo Reggae Rockers / MALEO AKUSTYCZNIE / 1 lipca / Wirydarz CK / godz. 21:15
ceny biletów: 25 zł normalne/ 20 zł ulgowe
http://www.youtube.com/watch?v=LX1hQXAxqSM
http://www.youtube.com/watch?v=rdlt7ghLFa4
Darek Malejonek – wokal, gitara elektryczna
Kacper Rynek - instrumenty perkusyjne, Andrzej Roemer - gitara basowa, Mateusz Jagiełło – flet, Kasia Malejonek – wokal
W czerwcu 2001r. grupa Maleo Reggae Rockers zagrała 6 dniową trasę wraz z Jamajską gwiazdą reggae Michaelem Blackiem. Latem 2002 zespół ponownie zagrał trasę REGGAE TOUR 2002 (18 koncertów) wraz z Kofim Ayivora – wokalista legendarnej formacji OSBISA oraz Michaelem Blackiem.
Jako pierwszy zespół reggae w Polsce MRR brał udział w trasie koncertowej Lato z Radiem, grając 20 koncertów w różnych częściach Polski. Zespół uczestniczył również w koncertach upamiętniających Powstanie Warszawskie : „Pamiętamy 44- Gajcy”, „Warszawskie Dzieci” oraz koncertach poświęconych walce o demokrację na Białorusi - „Solidarni z Białorusią”.
Kolejne płyty zespołu to: „Addis Abeba” (2009, Universal Music Polska), za którą otrzymał nominację do „Fryderyka” i „Superjedynki”, płyta koncertowa: “Maleo Reggae Rockers & Goście – XVI Przystanek Woodstock” (2010, Złoty Melon), „Rzeka Dzieciństwa” 2011 - materiał, na który składają się autorskie wersje piosenek największych polskich muzycznych mistrzów wszechczasów – Niemena, Grechuty, Nalepy, Krajewskiego i innych. Wszystko mocno osadzone w klimacie lat 60 i 70 tych.
Na nowej płycie „Revolution”, oprócz dobrze znanego reggae’owego oblicza Maleo Reggae Rockers, dostajemy zupełnie inne stylistycznie utwory. Zespół, po wydaniu albumów „Morowe Panny” oraz „Panny Wyklęte”, pokazał się w bardzo różnych stylistykach: jazz, hip-hop, rock, dubstep. Te muzyczne eksperymenty i poszukiwania znalazły odzwierciedlenie na „Revolution". Tekstowo Maleo dotyka mocnych egzystencjalnych tematów, które dają jednak przesłanie nadziei, wierne temu, co Bob Marley propagował w swojej misji: „dobro zwycięży, musi zwyciężyć!”. Zespół wystąpił na początku roku na Majdanie w Kijowie.
W Lublinie, 1lipca zespół zaprezentuje się w składzie akustycznym. Darek Malejonek opowie o swoich podróżach i wpływie wielu kultur na muzykę. Gościnnie wystąpi Kasia Malejonek. Wspólnie wykonają utwory z różnych płyt i projektów prezentując różne gatunki muzyczne.
"ULICA SZRLATANÓW" / reż. Jerzy Satanowski / 2 lipca / Sala Widowiskowa CK / godz. 19:15
ceny biletów: I miejsca – 50 zł normalne/ 40 zł ulgowe
II miejsca – 40 zł normalne/ 30 zł ulgowe
https://www.youtube.com/watch?v=PKodI-wE7Do&list=PL368BEA73728E8701
scenariusz, kierownictwo muzyczne i reżyseria: Jerzy Satanowski
Muzyka: Ewa Kornecka, Włodzimierz Korcz, Paweł Mykietyn, Grzegorz Turnau, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Jerzy Satanowski
Aranżacje: Jerzy Satanowski, Hadrian Filip Tabęcki, Wojciech Zieliński, Henryk Miśkiewicz, Włodzimierz Korcz
Występują: Zbigniew Zamachowski, Magdalena Kumorek, Dorota Osińska, Magdalena Piotrowska, Margita Ślizowska, Wojciech Brzeziński, Mariusz Drężek
Zespół muzyczny Kameleon Quintet w składzie: Hadrian Filip Tabęcki, Mariusz Jeka, Radosław Kiszewski, Bartłomiej Krauz, Maciej Szczyciński
„Ulica Szarlatanów” to spektakl oparty na poezji Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, powstały w związku z pięćdziesiątą rocznicą śmierci poety. Wielobarwna poezja Gałczyńskiego – liryka refleksyjna, ale też prześmiewcza – stała się idealnym materiałem do stworzenia spektaklu łączącego rozmaite nastroje. Dzięki „Ulicy Szarlatanów” poznajemy poetę różnych wcieleń – z jednej strony twórcę refleksyjnego, melancholijnego, z drugiej zaś – żartobliwego szydercę. Spektakl ukazuje liryczne oblicze poety poprzez wykonanie utworów takich jak „Ocalić od zapomnienia”, czy „Dzika róża”, ale także ironiczne, czego przykładem jest „Kryzys w branży Szarlatanów”. Spektakl – jak mówi jego twórca, Jerzy Satanowski – to opowieść o losie artysty, boskiego szarlatana, pełna autoironii i dystansu, z kilkoma utworami o wielkiej sile dramatycznej. „Ulica Szarlatanów” jest kalejdoskopem nastrojów, od wyzwalającego śmiechu do gorzkiej refleksji, dlatego formułą spektaklu jest Śmiech przeciw cierpieniu.
KARUZELA GROUP / POLSKA LIRYKA W NORWESKIM BRZMIENIU / 2 lipca / Wirydarz CK / godz. 21:15
ceny biletów: 35 zł normalne/ 25 zł ulgowe
https://www.youtube.com/watch?v=hW6E8JusqU4
Jorn Simen Overli – wokal , gitara, Joanna Lewandowska-Zbudniewek – wokal, Espen Leite – akordeon, Grzech Piotrowski – saksofon, Sebastian Wypych – kontrabas, Robert Siwak - instrumenty perkusyjne
Karuzela Group to zespół o międzynarodowym składzie, który powstał, by grać klasykę polskiej piosenki poetyckiej w nowych, zaskakujących aranżacjach. Projekt ten łączy różne gatunki muzyczne – od jazzu i klasyki po folk i country – balansuje na pograniczu różnych kultur europejskich, jest splotem rozmaitych temperamentów artystycznych: słowiańskiego, skandynawskiego, środkowoeuropejskiego. Rezultatem tego połączenia są fascynujące koncerty, zaskakujące interpretacje muzyczne polskiej poezji – utworów Agnieszki Osieckiej, Juliana Tuwima, Jacka Kaczmarskiego. Co ciekawe, dzięki projektowi Karuzela Group, ukazują się pierwsze przekłady polskiej piosenki poetyckiej na język norweski.
"MIRON BIAŁOSZEWSKI. PAMIĘTNIK Z POWSTANIA WARSZAWSKIEGO" / 3 lipca / Sala widowiskowa CK / godz. 19:15
ceny biletów: I miejsca – 60 zł normalne/ 50 zł ulgowe
II miejsca – 50 zł normalne/ 40 zł ulgowe
miejsce realizacji spektaklu: Wrocławski Teatr Współczesny, premiera: Przegląd Piosenki Aktorskiej – Wrocław 2014
scenariusz i reżyseria: Jerzy Bielunas
muzyka i aranżacje: Mateusz Pospieszalski, scenografia: Barbara Wojtas, wizualizacje: Aneta Głuch-Klucznik, Jerzy Szota
Wykonawcy: Kinga Preis, Adam Nowak, Mateusz Pospieszalski
Muzycy: Marcin Pospieszalski – gitara basowa/kontrabas, Dariusz Bafeltowski – gitara, Marek Pospieszalski – saksofon/klarnet,
Nikodem Pospieszalski – perkusja, Łukasz Pospieszalski – fortepian, Natalia Pospieszalski – flet/wokal, Kwartet smyczkowy: Beata Wołczyk – I skrzypce, Magdalena Ksiądzyna – II skrzypce, Szymon Kruk – altówka, Bożena Papała – wiolonczela
Chór: Agata Majewska, Olga Kunicka, Pola Błasik, Małgorzata Saniak, Wojciech Marcinkowski, Marcin Sosiński, Artur Bocheński, Artur Caturian
W roku 70 rocznicy powstania warszawskiego prezentujemy koncert oparty na fragmentach Pamiętnika z powstania warszawskiego Mirona Białoszewskiego.Na koncert składa się kilkanaście utworów skomponowanych przez Mateusza Pospieszalskiego, interpretowanych przez trójkę znakomitych wykonawców: Kingę Preis, Adama Nowaka z zespołu Raz, Dwa, Trzy i kompozytora - Mateusza Pospieszalskiego. Autorem scenariusza i reżyserem całości jest Jerzy Bielunas, który po uzyskaniu zgody spadkobierców Mirona Białoszewskiego, zrealizował w ostatnich latach kilkakrotnie sceniczne, muzyczne wersje Pamiętnika z powstania warszawskiego wysoko ocenione przez krytyków i publiczność.
„Pamiętnik z powstania warszawskiego” Mirona Białoszewskiego to uznawany za arcydzieło utwór opisujący życie ludności cywilnej w czasie powstania. W sposób nieszablonowy, pozbawiony patosu i niezwykle szczery autor ujawnia prawdę o nastrojach, emocjach i przeżyciach warszawiaków w tamtych tragicznych dniach. Tematem prezentowanych w koncercie utworów jest historia walczącego miasta i kolejne etapy jego agonii . Układają się one we wstrząsającą relację ukazującą obraz codziennej egzystencji setek tysięcy ludzi uwięzionych w burzonej, płonącej nekropolii. Opowieść o tragedii Warszawy ma jednak dla realizatorów też znaczenie metaforyczne – staje się opowieścią o tragedii każdej wojny, każdego aktu ludobójstwa, przemocy czy terroryzmu, obrazem okrucieństwa historii i cierpienia niewinnych ludzi , również tych żyjących współcześnie.
Język, którym opowiadana jest historia, specyficzny tok narracji, urwane wypowiedzi, okaleczone formy zdań, mnożone sylaby, wyrazy dźwiękonaśladowcze oddają chaos i grozę świata, który „wypadł z normy”. Scenarzysta i kompozytor wykorzystali muzyczność, rytmizacje, neologizmy, onomatopeje zawarte w tekście Mirona Białoszewskiego traktując ten materiał językowy jako tworzywo do pełnej dramatyzmu interpretacji instrumentalnej i wokalnej.Mateusz Pospieszalski sięga po różnorodne formy muzyki: od nawiązujących do barokowej polifonii, przez melodykę godzinek i litanii aż po brzmienia popowe i rockowe, rapowane i śpiewane.Każdy z trójki znakomitych wykonawców interpretuje tekst Białoszewskiego w swoim własnym, oryginalnym stylu. W koncercie splatają się trzy rodzaje wokalnej i aktorskiej narracji tworząc jedną, różnorodnie brzmiącą opowieść. Kolejne utwory ukazują różne sceny z życia walczącego miasta, np.:
Litania piwnic - modlitwę tłumów stłoczonych w piwnicach i schronach i przeżywających tam grozę nalotów i bombardowań,
Studnia w poprzek - kompozycja wykorzystująca efekty ciszy, szeptów, plusku i kapania wody - oparta na dramatycznym opisie przejścia kanałami Starego Miasta,
Katedralności - mówią o zagładzie katedry warszawskiej - utworze wykorzystano motywy muzyki oratoryjnej i kościelnej,
w Koncercie Szopenowskim przypomniane zostaje autentyczne zdarzenie z lata 1944 r., gdy w jednej z kawiarni w centrum Warszawy pod niemieckim ostrzałem grano dla powstańców koncert szopenowski, Nie jedni w biegu to relacja o rytmicznej, pełnej zaskakujących zmian tempa kompozycji ukazująca ucieczkę z zagrożonych dzielnic miasta. Inne sekwencje koncertu mówią m. in. o powstańczych szpitalach i ratowaniu rannych, o warszawskich pejzażach z gruzów (Sypka Warszawa), o dniu kapitulacji (Wywoływania na głosy).
Utworom muzycznym towarzyszą współczesne wizualizacje graficzne łączące fabularne impresje z zapisami fragmentów tekstu Białoszewskiego. Wyeksponowano w nich zaburzone rytmy i rozbite, okaleczone formy narracji, w myśl zasady, o której pisał Stanisław Barańczak:„W Pamiętniku wszystko służy zasugerowaniu pośpiechu z jakim mówiona wypowiedź usiłuje nadążyć za błyskawicznym rozpadem i zmianą obserwowanej rzeczywistości: krótkie, „zdyszane", monosylabiczne równoważniki zdań, załamania intonacyjne, korekcje, dźwiękonaśladowcze przejęzyczenia chaotyczny, celowo niestaranny dobór słów.
LESZEK DŁUGOSZ / POD BARANAMI, TEN SZCZĘSNY CZAS... / 3 lipca / Wirydarz CK / godz. 21:15
ceny biletów: 30 zł normalne/ 20 zł ulgowe
https://www.youtube.com/watch?v=x1WfR2vOndc&list=PLB94AC25D11122739&index=13
https://www.youtube.com/watch?v=M6Pht6i8sBE&list=PLB94AC25D11122739&index=2
Leszek Długosz – wokal, piano
Wiesław Dziedziński – akordeon, Wiesław Murzański – wiolonczela, Krzysztof Oczkowski - gitara
Leszek Długosz – poeta, pieśniarz, kompozytor, pianista, aktor, autor płyt, a także felietonista i autor programów radiowych i telewizyjnych. Jedna z najbardziej twórczych osobowości zespołu Piwnicy pod Baranami, nazywany również legendą czasów jej świetności. W polskiej kulturze, Leszek Długosz to osobowość renesansowa, wybitna i odrębna. Jest laureatem nagrody artystycznej Miasta Krakowa, stypendystą Rządu Francuskiego, Mistrzem Mowy Polskiej Vox Populi 2007. W 2008 r. został odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Długosz nie stroni od nurtu bieżących wydarzeń kulturalnych, sam stale koncertuje, nagrywa, publikuje, prowadzi autorską rubrykę poetycką w tygodniku W Sieci. Występował w krajach niemal całej Europy, a także na Syberii i w Ameryce Północnej.
SCENA OTWARTA
wstęp wolny
POMPADUR / Zespół PompaDur w repertuarze melancholiczno-lirycznym/ 1 lipca / plac CK / godz. 15:30
https://www.youtube.com/watch?v=ZmiBBTXZW3Y
Justyna Jary – wokal, Robert Lipka - wokal, akordeon, Damian Marat – trąbka, Michał Zuń – kontrabas
PompaDur to trupa dworsko-podwórzowa; twórcza, wytworna, czasem z lekka makabryczna. Ich muzyka jest świeża i ożywcza jak dobrze naostrzony tasak; zawsze dobrze skrojona i z falbaną, której niejedna hrabina by pozazdrościła. Styl, sznyt i wykwint jest tu w prostej linii z wyższych sfer: z zadymionych spelunek, podmiejskich tancbud i kabaretów.
PompaDur ma w zanadrzu melancholijne ballady podwórzowe, songi kabaretowe, zabawne opowieści noir, tanga w których każdy krok jest grą o życie. Pieśni są o sprawach codziennych – dramatycznych rozstaniach, miłości nad śmierć i tajemnicach ukrywanych w futerale od kontrabasu. Gdzie miłość i inne demony, tam i krew musi się czasem polać; ale jakkolwiek zadymiony byłby lokal a mgła dokoła gęsta, krew pozostaje błękitna i słodka, a muzyka żywiołowa, liryczna i stylowa.
MARCIN SKRZYPCZAK / Zmyślony. Recital promujący debiutancką płytę / 1 lipca / plac CK / godz. 17:00
https://www.youtube.com/watch?v=Hy3JMIgLURY
Recital Marcina Skrzypczaka to wyprawa w nieznane strony własnej duszy, to zwiedzanie codzienności, zarówno z jej pogodnymi zdarzeniami, jak i tymi, które wymagają odwagi, by w nich uczestniczyć lub być ich świadkiem. Marcin Skrzypczak to twórca niepowtarzalny, za każdym razem odkrywający słowa śpiewanej poezji na nowo. Wykonuje swoje utwory z niezwykłą ekspresją, wyrażając to, co na co dzień trudno jest nam wypowiedzieć. Skrzypczak to także mistrz gitary klasycznej, dlatego spotkanie z utworami z debiutanckiej płyty „Zmyślony” jest spotkaniem nie tylko z wyjątkowymi interpretacjami poetyckiego słowa, ale też z autorską muzyką Marcina Skrzypczaka – minimalistyczną, z gitarą klasyczną w roli głównej. Prócz własnych tekstów artysta wyśpiewa również wiersze m.in. Ewy Lipskiej, Adama Ochwanowskiego, Janusza Stanisława Pasierba, Zbigniewa Joachimiaka.
TRZY NA CZTERY / Trzy Na Cztery / 2 lipca / plac CK / godz. 15:30
https://www.youtube.com/watch?v=ePJpHQq7edE
Katarzyna Łopata – wokal Sylwester Pudelski – trąbka Damian Radowiecki - saksofon altowy Mateusz Gil - saksofon barytonowy Dominik Kisiel – piano Seweryn Antoń – bas
Trzy na Cztery to młody lubelski zespół, powstały w marcu 2013 roku. Cechą charakterystyczną grupy jest rodzinny pluszowy pingwin oraz Acid Jazz - styl łączący jazz z innymi gatunkami muzycznymi. Nie skąpią na scenie również lirycznych utworów stworzonych przez Darię Stasiak, czy też samą wokalistkę – Kasię Łopatę. Trzy na Cztery aktywnie uczestniczą w bieżącym życiu kulturalnym – wzięli udział w Nocy Kultury 2013, supportowali liczne koncerty mi.in. Moniki Brodki, Afromantal. Są laureatami licznych nagród: Open Stage 2013 w Lublinie, I miejsce w SPAM - Studenckim Przeglądzie Alternatywnej Muzyki w Lublinie, II nagroda na XVIII OGÓLNOPOLSKICH SPOTKANIACH z PIOSENKĄ AUTORSKĄ "ORANŻERIA 2013", II nagroda w konkursie DISCOVERED by GOOD TIME RADIO. Uczestniczyli również w finale 49 Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie.
JAKUB BLOKESZ / Od nowa / 2 lipca/ plac CK / godz. 16:30
https://www.youtube.com/watch?v=mvEoQxaSMVs&list=RDmvEoQxaSMVs&index=1
Jakub Blokesz – wokal, gitara Jasiek Kusek – piano
Jakub Blokesz to nie tylko wokalista i interpretator poezji śpiewanej, ale także autor tekstów, kompozytor i muzyk: gitarzysta i basista. Kojarzony jest przede wszystkim z nurtem piosenki literackiej, choć współtworzył również zespoły, których muzyka oscylowała wokół brzmień bluesowych. Nie obce są mu także śpiewy chóralne - w konwencji klasycznej i gospelowej – co ukazuje jego szerokie spektrum zainteresowań. Zdobył wiele nagród i wyróżnień na festiwalach w całej Polsce, m.in.:Nagroda Specjalna na XXXVII Ogólnopolskich Spotkaniach Zamkowych "Śpiewajmy Poezje" w Olsztynie 2010, I miejsce na VII Festiwalu im. Jacka Kaczmarskiego „Nadzieja” w Kołobrzegu 2010, III miejsce na 49. Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie 2013, Grand Prix na Festiwalu im. Piotra Skrzyneckiego w Mińsku Mazowieckim 2013. Wielokrotnie uczestniczył w koncertach i spektaklach w reżyserii Jerzego Satanowskiego, Jana Kondraka czy Bogusława Sobczuka oraz Romana Kołakowskiego.
JUSTYNA PANFILEWICZ / Na życie na śmierć...Grande Valse Brillante / 3 lipca/ plac CK / godz. 15:30
https://www.youtube.com/watch?v=4ZZLV-fBO9o
Justyna Panfilewicz - wokal, gitara Cezary Mogielnicki – klawisze
Justyna Panfilewicz – wokalistka rockowa, autorka tekstów i interpretatorka poezji śpiewanej. Debiutowała już 1997 r. występem z zespołem folklorystycznym w swojej rodzinnej miejscowości. Od 2004 r. tworzy muzykę autorską. W 2008 r., wraz z gitarzystą- Tomaszem Pawłem Orłowskim, zainicjowała powstanie projektu J.A.B. Tworzącego muzykę z gatunków: rock, progressive, muzyka osobista. Wielokrotnie uczestniczyła w programach telewizyjnych: The voice of Poland, Bitwa na głosy, ale za swoje największe osiągnięcie uważa zdobycie Grand Prix im. Agnieszki Osieckiej XXXVII Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” - Olsztyn 2010.
Od 2011 r. koncertuje z recitalami prezentującymi dorobek artystyczny Mistrzów słowa i interpretacji, m.in.: Jacka Kaczmarskiego, Agnieszki Osieckiej, Marka Grechuty. To właśnie ich utwory zaprezentuje podczas recitalu w Lublinie, snując jednocześnie rozważania na temat życia i śmierci.
PRZEMYSŁAW MAZUREK / Trzeba coś robić / 3 lipca / plac CK / godz. 16:30
https://www.youtube.com/watch?v=rXsFB7skPro
Przemysław Mazurek – wokal Wojciech Winiarski – gitara Paweł Głowacki – kontrabas, banjo, mandolina Katarzyna Pusowska – skrzypce
Przemek Mazurek to śpiewający autor, a także zdobywca nagród na wielu festiwalach związanych z piosenką (lublinianie mogą kojarzyć jego zwycięstwo na festiwalu Wschody w 2013). Od 9 lat prezentuje swoje własne, oryginalne pomysły na piosenki, których nie da się zaszufladkować. W jego recitalu pojawiają się bardzo zabawne, wręcz kabaretowe utwory, ale usłyszymy też rzewną balladę, a często ostry, zgryźliwy tekst, komentujący aktualną rzeczywistość. Na Prezentacjach Form Muzyczno-Teatralnych zaprezentuje fragment autorskiego recitalu, przygotowanego przy współpracy z ciekawymi muzykami. Przedstawi kilka zaskakujących propozycji na to, czym się można w życiu zająć i jakim być, a wszystko to pod hasłem: "Trzeba coś robić", bo... trzeba coś robić.
Spotkania
Agata Passent/ prowadzenie: Gabriel Menet / 2 lipca / Sala kinowa CK / godz. 17:30
Leszek Długosz / prowadzenie: Adam W. Kulik / 3 lipca / Sala kinowa CK / godz. 12::30
Jan Kanty Pawluśkiewicz / prowadzenie: Gabriel Menet / 3 lipca / Sala kinowa CK / godz. 17:30
Wydarzenie towarzyszące:
Miejska Biblioteka Publiczna im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie zaprasza na wystawę pt. „Agnieszka Osiecka Lata 60. w obiektywie Jana Borkowskiego” 26.06.2014 – 15.07.2014,
Galeria OKNA
ul. Peowiaków 12, I piętro budynku Centrum Kultury
Wystawa pochodzi ze zbiorów Fundacji im. Agnieszki Osieckiej „Okularnicy”
Miejska Biblioteka Publiczna im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie zaprasza w dniach 26.06. – 15.07.2014 na wystawę fotografii „Agnieszka Osiecka Lata 60. w obiektywie Jana Borkowskiego” inaugurującą działalność bibliotecznej Galerii OKNA (ul. Peowiaków 12, I piętro budynku CK). Galeria będzie prezentowała dorobek artystyczny znanych i cenionych artystów plastyków, grafików i fotografików. Wystawa składa się z 26 portretów Agnieszki Osieckiej wykonanych przez zaprzyjaźnionego z nią od lat szkolnych Jana Borkowskiego. Dopełniają one bogaty życiorys poetki lat młodzieńczych oraz ilustrują klimat tego szczególnego okresu jej życia i twórczości. Fotografie zostaną pokazane w pięciu tematycznych grupach, które autor nazwał: obrazki z Łazienek, plenerowe, mazurskie, różne i portrety.
Wystawa jest wydarzeniem towarzyszącym Festiwalowi Prezentacje Form Muzyczno-Teatralnych „Dźwięki słów” Lubelskiego Salonu Artystycznego działającego w CK.
ZNIŻKI BILETOWE: Przy zakupie biletów na co najmniej 4 wydarzenia: 10 % zniżki na wszystkie bilety, a przy zakupie biletów na 7 i więcej wydarzeń - zniżka 20%.
ZAPRASZAMY!
Poniżej linki z możliwością zakupu biletów w systemie internetowym: Magdalena Piotrowska - Kilka fajnych piosenek: https://ekobilet.pl/ck-lublin/magdalena-piotrowska-6298/75116-bilety-na-koncert
Mirosław Czyżykiewicz - Ma Chérie: https://ekobilet.pl/ck-lublin/miroslaw-czyzykiewicz--ma-cherie-6299/75123-bilety-na-koncert
"Widzę i opisuję": https://ekobilet.pl/ck-lublin/widz-i-opisuj-6300/75118-bilety-na-koncert
Maleo Reggae Rockers - Maleo akustycznie https://ekobilet.pl/ck-lublin/maleo-reggae-rockers-maleo-akustycznie-6301/75124-bilety-na-koncert
"Ulica szarlatanów": https://ekobilet.pl/ck-lublin/ulica-szrlatanw-6302/75121-bilety-na-spektakl
Karuzela Group - Polska liryka w norweskim brzmieniu: https://ekobilet.pl/ck-lublin/karuzela-group-6303/75125-bilety-na-koncert
"Miron Białoszewski. Pamiętnik zpowstania warszawskiego" https://ekobilet.pl/ck-lublin/mbiaoszewski-pamitnik-6304/75122-bilety-na-koncert
Leszek Długosz- Pod Baranami, ten szczęsny czas...: https://ekobilet.pl/ck-lublin/leszek-dugosz--pod-baranami-6305/75126-bilety-na-koncert
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |