Premiera prasowa "Wenus w futrze" Davida Ivesa planowana jest na 23 kwietnia 2014 roku. W Wandę wcieli się Magda Popławska. W Thomasa - Wojtek Kalarus. Reżyseruje Agnieszka Lipiec-Wróblewska. Każda interpretacja tego dramatu może być inna. Twórcy spektaklu chcą podkreślić obecny w tekście problem tożsamości płci, seksualności i walki o władzę. Casting, na którym jest aktorka, można zrozumieć ogólnie – kobieta jest na wiecznym castingu, prowadzonym przez mężczyzn. Twórcy o „Wenus w futrze”:
Magda: Chcemy mówić o znaczeniu kobiety we współczesnym świecie, o prawach Kobiet. Dla mnie ten spektakl to feministyczny manifest. Wojtek: Odwieczna walka płci. Zależność kobiet od mężczyzn. Wzajemna fascynacja. Spotkanie reżysera i aktorki. Piekło trudności. Agnieszka: Walka między kobietą a mężczyzną, to prawdziwe sado-maso. Rzecz musi się dziać, wedle ścisłego scenariusza. Każde odstępstwo niszczy zabawę, oddala rozkosz. Pytanie jest, czyj scenariusz realizujemy? Magda: Chcemy też dotknąć problemu upokarzania aktorek na castingach. To nie jest normalne, że musimy się całować z obcymi facetami. Chcemy wydobyć na światło dzienne to upokorzenie. Wojtek: Często mam wrażenie, że środki i styl grania w teatrach jest dziewiętnastowieczny. Nie będziemy tak cholernie dziewiętnastowieczni. Zagramy to bardzo współcześnie. Agnieszka: Dla mnie to jedna z niewielu sztuk, w której kobieta ma intelektualną przewagę nad mężczyzną. I to mnie kręci.
Gramy: 21 kwietnia (prapremiera), 22 kwietnia, 23 kwietnia (premiera prasowa) 24 kwietnia Bilety: 70 zł normalny, 50 zł ulgowy, 30 zł wejściówka Rezerwacje: bilety@teatrwarsawy.pl, 22-468 00 99 Kontakt z mediami: kdesperat@teatrwarsawy.pl, 509 780 261
Teatr WARSawy jest w prostej linii spadkobiercą Teatru Konsekwentnego – konsekwentnie, od 16 lat współtworzonego przez Aldonę Machnowską-Górę i Adama Sajnuka. Od połowy 2013 r. jego siedzibą jest budynek dawnego kina WARS przy Rynku Nowego Miasta w Warszawie. Lokalizacja ta bardzo dobrze wpisuje się w koncepcję teatru „miejskiego", wsłuchanego w głos otaczającej go rzeczywistości, zainteresowanego przede wszystkim szczerym i otwartym dialogiem z widzem – człowiekiem nowoczesnym, niezależnym myślowo, szukającym tożsamości z miejscem i ze społecznością. Ideą Teatru WARSawy jest prowadzenie takich aktywności artystycznych i kulturalnych, które zaspokoją oczekiwania właśnie tej grupy. Teatr WARSawy stawia na współpracę z ludźmi utalentowanymi i ambitnymi, o podobnym do naszego sposobie myślenia. Tworzy przestrzeń dla rozśpiewanego kabaretu literackiego („Pożar w burdelu”), jednocześnie interesując się trudnymi, prowokującymi do myślenia, czasem bardzo osobistymi tematami (np. „Dziwka z Ohio”, „Tato nie wraca”). Spektakle Teatru WARSawy byli wielokrotnie nagradzane. „Kompleks Portnoya” został wyróżniony dwoma Feliksami Warszawskimi: za reżyserię (Adam Sajnuk i Aleksandra Popławska) oraz za debiut (Anna Smołowik). Z kolei dzięki głównej roli w „Zaklętych rewirach” Feliksa otrzymał Mateusz Banasiuk. Spektakl „I będą święta” tria Przepiórska/Rowicki/Ratajczak stał się najczęściej nagradzanym w Polsce monodramem, a ich „Tato nie wraca” powtarza jego sukces.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |