Premiera prasowa "Wenus w futrze" Davida Ivesa planowana jest na 23 kwietnia 2014 roku.
W Wandę wcieli się Magda Popławska. W Thomasa - Wojtek Kalarus. Reżyseruje Agnieszka Lipiec-Wróblewska. Każda interpretacja tego dramatu może być inna. Twórcy spektaklu chcą podkreślić obecny w tekście problem tożsamości płci, seksualności i walki o władzę. Casting, na którym jest aktorka, można zrozumieć ogólnie – kobieta jest na wiecznym castingu, prowadzonym przez mężczyzn. Twórcy o „Wenus w futrze”:
Magda: Chcemy mówić o znaczeniu kobiety we współczesnym świecie, o prawach Kobiet. Dla mnie ten spektakl to feministyczny manifest. Wojtek: Odwieczna walka płci. Zależność kobiet od mężczyzn. Wzajemna fascynacja. Spotkanie reżysera i aktorki. Piekło trudności. Agnieszka: Walka między kobietą a mężczyzną, to prawdziwe sado-maso. Rzecz musi się dziać, wedle ścisłego scenariusza. Każde odstępstwo niszczy zabawę, oddala rozkosz. Pytanie jest, czyj scenariusz realizujemy? Magda: Chcemy też dotknąć problemu upokarzania aktorek na castingach. To nie jest normalne, że musimy się całować z obcymi facetami. Chcemy wydobyć na światło dzienne to upokorzenie. Wojtek: Często mam wrażenie, że środki i styl grania w teatrach jest dziewiętnastowieczny. Nie będziemy tak cholernie dziewiętnastowieczni. Zagramy to bardzo współcześnie. Agnieszka: Dla mnie to jedna z niewielu sztuk, w której kobieta ma intelektualną przewagę nad mężczyzną. I to mnie kręci.
Gramy: 21 kwietnia (prapremiera), 22 kwietnia, 23 kwietnia (premiera prasowa) 24 kwietnia Bilety: 70 zł normalny, 50 zł ulgowy, 30 zł wejściówka Rezerwacje: bilety@teatrwarsawy.pl, 22-468 00 99 Kontakt z mediami: kdesperat@teatrwarsawy.pl, 509 780 261
Teatr WARSawy jest w prostej linii spadkobiercą Teatru Konsekwentnego – konsekwentnie, od 16 lat współtworzonego przez Aldonę Machnowską-Górę i Adama Sajnuka. Od połowy 2013 r. jego siedzibą jest budynek dawnego kina WARS przy Rynku Nowego Miasta w Warszawie. Lokalizacja ta bardzo dobrze wpisuje się w koncepcję teatru „miejskiego", wsłuchanego w głos otaczającej go rzeczywistości, zainteresowanego przede wszystkim szczerym i otwartym dialogiem z widzem – człowiekiem nowoczesnym, niezależnym myślowo, szukającym tożsamości z miejscem i ze społecznością. Ideą Teatru WARSawy jest prowadzenie takich aktywności artystycznych i kulturalnych, które zaspokoją oczekiwania właśnie tej grupy. Teatr WARSawy stawia na współpracę z ludźmi utalentowanymi i ambitnymi, o podobnym do naszego sposobie myślenia. Tworzy przestrzeń dla rozśpiewanego kabaretu literackiego („Pożar w burdelu”), jednocześnie interesując się trudnymi, prowokującymi do myślenia, czasem bardzo osobistymi tematami (np. „Dziwka z Ohio”, „Tato nie wraca”). Spektakle Teatru WARSawy byli wielokrotnie nagradzane. „Kompleks Portnoya” został wyróżniony dwoma Feliksami Warszawskimi: za reżyserię (Adam Sajnuk i Aleksandra Popławska) oraz za debiut (Anna Smołowik). Z kolei dzięki głównej roli w „Zaklętych rewirach” Feliksa otrzymał Mateusz Banasiuk. Spektakl „I będą święta” tria Przepiórska/Rowicki/Ratajczak stał się najczęściej nagradzanym w Polsce monodramem, a ich „Tato nie wraca” powtarza jego sukces.
Utwór  | Od  | 
| 1. Inne historie | gaba | 
Utwór  | Od  | 
| 1. W bezkresie niedoli | ladyfree | 
| 2. było, jest i będzie | ametka | 
| 3. O Tobie | ametka | 
| 4. Świat wokół nas | karolp | 
| 5. Kolekcjonerka (opko) | will | 
| 6. alchemik | adolfszulc | 
| 7. taka zmiana | adolfszulc | 
| 8. T...r | kid_ | 
| 9. przyjemność | izasmolarek | 
| 10. impresja | izasmolarek | 
Utwór  | Od  | 
| 1. Sprzymierzeniec | blackrose | 
| 2. Podaruję Ci | litwin | 
| 3. test gif | amigo | 
| 4. Primavera_AW | annapolis | 
| 5. Melancholia_AW | annapolis | 
| 6. +++ | soida | 
| 7. *** | soida | 
| 8. Góry | amigo | 
| 9. Guitar | amigo | 
| 10. ocean | amigo | 
Recenzja  | Od  | 
| 1. Zielona granica | irka | 
| 2. Tajemnice Joan | wanilia | 
| 3. Twój Vincent | redakcja | 
| 4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose | 
| 5. Miasto 44 | annatus | 
| 6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus | 
| 7. O matko! Umrę... | lu | 
| 8. Subtelność | lu | 
| 9. Mustang | lu | 
| 10. Pokój | martaoniszk |