EUROPHONE - odbierz mnie!

Ośrodek Teatralny KANA zaprasza do udziału w akcji EUROPHONE i tym samym do współtworzenia spektaklu “Preenacting Europe”, który realizowany będzie przez grupę performatywną “Interrobang” w maju 2014 roku w Sophiensaele w Berlinie.

W Piwnicy Kany od 3 do 31 marca codziennie od 12.00 do 20.00 przez siedem dni w tygodniu dzwonił będzie Europhone – budka telefoniczna, do której może podejść każdy mieszkaniec Szczecina i każdy turysta, by wyrazić swoje zdanie dotyczące przyszłości Europy. Zapraszamy do Ośrodka Teatralnego KANA przed spektaklami, po spektaklach, po koncercie, w trakcie i przed, po piwku, przed piwkiem, po jedzeniu, przed jedzeniem, w ramach spaceru, bo Kana była albo właśnie nie była – na trasie.

Wiosną 2014 Europhone rozpoczyna trasę po Europie. Europhone to mobilna instalacja badawcza - budka telefonicza. Umieszczana jest w teatrach, ratuszach oraz urzędach pracy – telefon po prostu dzwoni. Osobie, która odbierze, zadawane są pytania na temat przyszłości Europy, a odpowiedzi, życzenia, strachy i wizje osób, które udzielają odpowiedzi, zostają nagrywane. Nagrania zebrane przez Europhone są punktem wyjścia dla spektaklu „Preenacting Europe“.

„Interrobang“ to grupa performatywna z siedzibą w Berlinie, do której należą m.in. Till Müller-Klug, Nina Tecklenburg, Ekkehard Ehlers, Martin Shcikc, Lajos Talamonti. Grupa tworzy serie performansów „preenactments“ we współpracy z Sophiensaele Berlin oraz przy wsparciu programu „Doppelpass“ z Niemieckiej Fundacji Kultury. Po „After Sprachlabor Babylon“ (2012), „Callcenter Übermorgen“ (2013) oraz „ThAEtermaschine“ (2013), „Preenacting Europe“ to czwarty projekt z serii performatywnych wizji przyszłosci, które poruszają temat przyszłości Europy. “PE” daje publicznosci mozliwość wymyślania i odgrywania różnych scenariuszy na temat przyszłości. Za pomocą głosowania publiczność może decydować o poszczegolnych programach politycznych i wprowadzać je w życie za pośrednictwem artystów (członków grupy performatywnej). Jak reagujemy na wzrastający poziom niezadowolenia w społeczeństwie, bezrobocie wśród młodego pokolenia, dług publiczny, ksenofobie i eurosceptycyzm? Zakres możliwych rozwiązań waha sie od przymusowego oszczędzania do tworzenia wspólnoty życia w dostatku. Publiczność, poprzez głosowanie, wybiera odpowiednie rozwiązanie i ponosi konsekwencje tego wyboru. W ten sposób podczas każdego performansu tworzony jest nowy rodzaj państwa, jak np. „Euro Swarm 3.0“, kolektyw inteligentnej demokracji, w której wszystkie decyzje podejmowane są za pomocą serwisów społecznościowych. Innym przykładem może być „The United Kingdom of Europe“, który jest rodzajem monarchii matrialchalnej lub też „The Lottocratic Republic of Europe“, w której wszystkie organy władzy politycznej wybierane są za pomocą loterii, by zapobiec korupcji i lobbingowi. To jedynie przykłady wstępnych rozwiązań zaproponowanych przez publiczność, bo każdy performans niesie za sobą coś zupełnie nowego i innego. Wynikiem tego performansu jest przenoszenie odpowiedzialności na publiczność oraz doświadczanie przez nią konsekwencji podjętych decyzji. W dobie krysu w strefie UE pytanie o przyszłość Europy stało się również pytaniem na temat jej demokracji i jej instytucji: Jakie są moje możliwości aktywnego udziału w opracowywaniu przyszłości Europy? Gdzie kończy się wolność wyboru, a gdzie zaczyna kontrolowana demokracja? Jakie nowe możliwości kształtowania Europy mamy my i jakie są ich konsekwencje?

Dodaj artykuł do:
(dodano 09.03.14, autor: blackrose)
Tagi: Ośrodek Teatralny KANA, Preenacting Europe
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia