Jak promować swoją muzykę? Poradnik dla młodych twórców

Obserwatorium Kultury działające w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku udostępnia poradnik dla młodych twórców muzyki, który powstał na podstawie dyskusji o lokalnym i krajowym rynku muzycznym oraz sposobach na promocję własnej muzyki podczas spotkania KaWa – Kulturalna Wymiana. Infografika dostępna na: http://muzycznakawa.ikm.gda.pl/.

W maju, na muzycznym spotkaniu KaWy, dyskutowano o lokalnym i krajowym rynku muzycznym, sposobach na promocję swojej muzyki, dobrych i złych praktykach w branży, a wśród zaproszonych gości pojawiły się osoby związane z środowiskiem muzycznym: artyści, wydawcy i dziennikarze. Stawiający pierwsze kroki na scenie artyści mogli porozmawiać z: bratrat'em, Jakubem Knerą, Michałem 'Goranem' Miegoniem, Andrzejem Salomonem, Karolem Schwarzem i Kamilem Wicikiem.

- Nie wolno się zrażać brakiem odpowiedzi, dziennikarz nie robi tego złośliwie. Po prostu nie ma czasu, a bywa, że mail umknie w dużej liczbie innych. Trzeba wysyłać płyty i maile, czasami nawet dzwonić. Konsekwentnie pytać czy płyta dotarła, czy słuchał, czy się podobała - Kamil Wicik, dziennikarz muzyczny Radia Gdańsk. Fragment poradnika „Cisnąć, cisnąć, czyli jak promować swoją muzykę”.

Na podstawie dyskusji z uczestnikami – młodymi twórcami z Trójmiasta stworzony został poradnik z cennymi wskazówkami, o sposobach na zaistnienie i przebicie się na rynku muzycznym. Podzielony jest na pięć części, które dotyczą: promocji muzyki w internecie, koncertów, wizerunku muzyka, wydawania płyt i zarządzania zespołem. Zobacz infografikę!
---
Obserwatorium Kultury
„Chcemy łączyć świat badaczy i praktyków kultury.”
Obserwatorium Kultury w Gdańsku prowadzi badania naukowe, które skupiają się wokół przemian współczesnych praktyk kulturalnych. Wśród zrealizowanych przez OK projektów znajdują się "Poszerzenie pola kultury", "Dzieci sieci. Kompetencje komunikacyjne najmłodszych" i „Punkty styczne: między kulturą a praktyką (nie)uczestnictwa”. Celem działalności Obserwatorium jest dzielenie się tworzoną w ten sposób wiedzą i wspieranie działalności animatorów i menedżerów kultury. Dlatego oprócz badań OK prowadzi między innymi cykl KaWa - Kulturalna Wymiana dający czas i miejsce na swobodną wymianę doświadczeń, dobrych praktyk oraz nawiązanie kontaktów.

Obserwatorium jest członkiem sieci badawczej Obserwatorium Żywej Kultury i koordynuje badania na obszarze województwa pomorskiego.
Obserwatorium Kultury - https://www.facebook.com/ObserwatoriumKultury
KaWa - Kulturalna Wymiana - https://www.facebook.com/groups/KulturalnaWymiana/

Dodaj artykuł do:
(dodano 07.01.14, autor: irka)
Dział muzyka
Tagi: Jak promować swoją muzykę? Poradnik dla młodych twórców
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia