Centrum Kultury Zamek w Poznaniu zaprasza 10 października o godz. 21:00 na mrożące krew żyłach widowisko, czyli Koncert-performance „Rytuały okrucieństwa”.
Koncert-performance będzie obejmował działania muzyczne, trzy-kanałową projekcję video tworzoną w czasie rzeczywistym oraz działania performera.
Koncert będzie przedstawiał kolejne akty transformacji ciała performera poddawanego nakłuwaniu ostrymi przedmiotami, dźwięki przebijanej skóry będą nagłaśniane, a jej zbliżenia wideo będą transmitowane na ekrany projekcyjne.
Przejście od „żywego” okrucieństwa do makroskopowej transformacji video tworzy dystans ciała, gnostyczne oddalenie. Perspektywa ta konsekwentnie realizowana będzie w warstwie dźwiękowej. W warstwie dźwiękowej wyzwolone zostaną kaskady elektronicznych modulacji, akustyczne instrumenty zostaną odrealnione przez zaawansowane techniki preparacji, a potężne brzmienie dwóch perkusji scali się w jeden mechaniczny organizm.
Kulminacyjnym momentem koncertu będzie wbicie haków skórę performera i zawieszenie go kilka metrów nad ziemią. Działanie to pozwoli na „lot” wykonawcy zawieszonego nad sceną, jego ekspresję, dziwny zanurzony w ekstazie bólu taniec.
Precyzyjna struktura performance`u będzie rysowana poprzez muzyczne zabiegi dramaturgiczne oparte na kontrastach fakturalnych, dynamicznych i brzmieniowych.
Skład zespołu:
Patryk Lichota – live elektronics, saksofony, theremin, programowanie światła
Hubert Wińczyk – generatory fal akustycznych, preparowane zabawki i urządzenia codziennego użytku, pętle efektów, głos
Maciej Jagielski – perkusja i preparacje
Maciej Kędziora – perkusja, obiekty + mikrofony piezo oraz efekty
Szynon Mizera – głos, lira korbowa, kalimba, bębny
Tomasz Gęstwicki – live video
Ir. Pi. 75 – performance, podwieszanie
Conor Adamski - medyk
Maciej Włodarczyk – operator kamery wideo na scenie
KakofoNIKT – poznańska grupa audio-wizualna poruszająca się na styku muzyki industrialnej, noise`u, free improvisation, instalacji dźwiękowych i performance`u. Instrumentarium grupy stanowią m.in. metalowe odpadki, uszkodzone urządzenia elektroniczne, zabawkowe instrumenty, przetwarzana elektronicznie lira korbowa i saksofon, nagrania terenowe i dźwięki konkretne, przedmioty codziennego użytku, generatory fal akustycznych. Celem zespołu jest kalibracja percepcji słuchacza na kanał odmiennej świadomości – eksperymenty z porą koncertu jak w przypadku projektu Responsorium- zaczynającego się o 5 rano czy dosłownie z położeniem publiczności- w cyklu koncertów do śnienia Dream Machine. Dźwięk staje się punktem granicznym doświadczenia. Istotnym elementem funkcjonowania grupy jest praca z przestrzenią jak było w przypadku występów w Synagodze w Klimontowie, remizie strażackiej w Zdunach, starej rzeźni w Tucznie czy koncertu na podświetlany i amplifikowany las oraz multimedialnej zamianie góry z dołem największego przejścia podziemnego w Poznaniu.