Mateusz Kwiecień i „Eugeniusz Oniegin” w Operze Krakowskiej

Mariusz Kwiecień ponownie wystąpi w tytułowej partii Eugeniusza Oniegina! Niezrównany polski baryton zaśpiewa na naszej scenie tylko dwa spektakle 21 i 23 VI, zamykając sezon artystyczny Opery Krakowskiej. Dodajmy, że właśnie partią Oniegina Mariusz Kwiecień otworzy sezon artystyczny 2013/2014 Metropolitan Opera.

Tę romantyczną operę, opartą na poemacie Puszkina o tym samym tytule nazwał Czajkowski „scenami lirycznymi”, podkreślając poetyckość działa. Tym tropem podążają twórcy inscenizacji. Nie eksponując realistycznych szczegółów tworzą poetycko-liryczną opowieść o straconych złudzeniach, o czasie, który wprawdzie leczy rany, ale też oddala od uniesień młodości, ogołaca z marzeń i unicestwia pragnienia wszystkich uczestników tej historii. Metaforyczne obrazy, oparte na motywie topniejącego lodu zdają się dopełnić przejmującą muzykę, wibrującą namiętnościami, wyrażającą tęsknotę, smutek i żal.

*** (…) Oto wszystko na scenie jest zlodowaciałe jak serce Oniegina (stąd te zimne srebrzystości), ale gdy bohater uzmysławia sobie miłość żywioną do Tatiany, lody topnieją. Pomysł sam w sobie niezły. Pojedynek Oniegina z Leńskim (Adam Zdunikowski) na bryłach lodu jest poruszający, podobnie interesująca jest polonezowo-lodowa retrospektywa towarzysząca powracającemu z zagranicy Onieginowi. (…) Anna Woźniakowska , Miesięcznik Społeczno-kulturalny Kraków

„Eugeniusz Oniegin” jest z krwi i kości liryczny i romantyczny. To przepiękna muzyka i piękne śpiewanie. Charakterologicznie ta postać nie jest aniołem; nie będę więc uosobieniem mężczyzny, o którym marzy każda kobieta. Ale daje mi wiele możliwości by pokazać samego siebie. Mariusz Kwiecień.

Mariusz Kwiecień, który partię Oniegina wykonywał z sukcesem na deskach teatrów muzycznych w Moskwie, Paryżu, Madrycie, Monachium czy Chicago, przekonywał zarówno jako śpiewak (zwłaszcza we wstrząsającym, popisowym finale), jak i osobowość sceniczna. Łukasz Maciejewski, Gazeta Krakowska

Tragizm postaci Oniegina i Tatiany, ich nieszczęśliwa i nigdy nie mogąca się dopełnić miłość, a także dobroć i totalna nieświadomość Księcia Gremina jaki dramat wkoło się rozgrywa – wszystko to, świetnie zagrane, zaśpiewane utworzyło głęboko poruszający finał. Natalia Szyndlarewicz, Polska Muza

Dodaj artykuł do:
(dodano 21.06.13, autor: blackrose)
Tagi: Mateusz Kwiecień i „Eugeniusz Oniegin” w Operze Krakowskiej
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia