EkoTeatr, Dom Kultury Śródmieście i Urząd Dzielnicy Śródmieście zapraszają 24 maja o godz. 14:00 młodzież na spektakl „Stop the Tempo”.
„Stop The Tempo” EkoTeatru to mocna polityczna sztuka autorstwa Gianiny Carbunariu grana w całej niemal Europie.
W energicznym, inteligentnym i wrażliwym wykonaniu młodych, charyzmatycznych artystów robi wyjątkowe wrażenie i nikogo nie pozostawi obojętnym.
Spektakl stawia za cele:
• wykształcenie umiejętności interpersonalnych,
• rozwijanie poczucia własnej wartości,
• rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem,
• rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec zdrowia własnego i innych ludzi,
• utrwalanie wśród młodzieży wartości zachowań abstynenckich jako warunku utrzymywania wolności wyboru i decydowania o swoim zdrowiu i życiu.
Zapraszamy młodzież. Wstęp na spektakl jest bezpłatny. Po spektaklu dyskusja i warsztaty z beatbox-u.
reż. i adaptacja: Katarzyna Cygler,
scen.: Ewa Latkowska, multimedia: Kaja Błachowicz, światło: Tomasz Kot, muz.: Mateusz Nowak,
beat box: Piotr „Bobby” Jarosz, wyst.: Katarzyna Cygler, Anna Kózka, Ziemowit Wasielewski,
produkcja: Fundacja „Cały Świat w Twojej dłoni”
Terminy spektakli: 17, 24 maja 2013, piątek, 14.00
6 czerwca 2013, czwartek, 18.00
Dom Kultury Śródmieście, Scena na Smolnej 9, Warszawa
„Stop The Tempo” to historia trójki młodych ludzi, których połączył smutek, pustka, złość i znudzenie otaczającym światem pełnym mody na luźne relacje z drugim człowiekiem, chaosu reklam, gadżetów i co chwila zmieniających się trendów. Rozpoczynają dziką przygodę, dzięki której próbują odnaleźć swój wewnętrzny rytm i definicję własnej przyjemności. To opowieść o przedziwnych sposobach poszukiwania sensu życia.
Spektakl porusza problemy:
• destrukcyjnych zachowań,
• nieradzenia sobie z życiem, emocjami we współczesnym świecie,
• trudności w nawiązywaniu więzi z innymi ludźmi,
• samotności i pustki, które trudno zapełnić.
Celem szczegółowym jest pobudzenie do refleksji, poruszenie trudnych tematów nie narzucając jednoznacznych odpowiedzi. Problemy z używkami i ich nadmiarem, z rozwiązłością im towarzyszącą są motywem poruszanym w spektaklu – choć nie pada ani razu nazwa narkotyków czy alkoholu. Bohaterowie są na etapie trzeźwego obserwowania owej rzeczywistości. Nie korzystają z używek w momencie opowiadania historii. Poddają swoje otoczenie obserwacji: dyskoteki, kluby, pracę, grono znajomych, siebie, rodzinę.
Panel ma za zadanie:
• dostarczenie wiedzy o zagrożeniach wynikających z zażywania, mechanizmach uzależnienia i skutkach zażywania środków psychoaktywnych,
• promowanie zdrowego stylu życia,
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania zagrożeń cywilizacyjnych i naturalnych,
• promowanie wśród młodzieży wartości zachowań abstynenckich jako warunku utrzymywania wolności wyboru i decydowania o swoim zdrowiu i życiu,
• obalanie mitów związanych z osiąganiem sukcesów przez artystów, dzięki używkom,
• aktywujący widzących i niewidzących odbiorców do rozmowy na temat poruszanych w spektaklu problemów
(wartości, wiedzy, sensu życia, szacunku do siebie i innych itp.) oraz ekologicznych rozwiązań w spektaklu i możliwości ich zastosowania na codzień,
• uświadomienie, iż odbiór sztuki i świata zależy nie od pełnosprawności fizycznej, ale od wrażliwości i wykształcenia odbiorcy.
Tego rodzaju spektakle jak i dyskusje po nich mają dużą wartość w kwestii edukacyjnej, w tym ekoedukacji oraz wyrównywania szans.
Warsztaty obejmują ćwiczenia z beatboxu, oddychania, metod radzenia sobie ze stresem używanych przez aktorów, muzyków i piosenkarzy, oraz teorię z zakresu zdrowego życia: jak używki negatywnie wpływają na pracę aktorów i muzyków – jak można stracić głos, pamięć itd.
Cele szczegółowe:
• wykształcenie umiejętności interpersonalnych,
• rozwijanie poczucia własnej wartości,
• rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem,
• rozwijanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec zdrowia własnego i innych ludzi,
• utrwalanie wśród młodzieży wartości zachowań abstynenckich jako warunku utrzymywania wolności wyboru i decydowania o swoim zdrowiu i życiu.
Spodziewane efekty:
• podwyższenie poczucia własnej wartości młodzieży,
• pobudzenie do refleksji,
• obalenie mitów związanych z przydatnością używek w zdobywaniu akceptacji i osiąganiu sukcesów,
• dostarczenie wiedzy o uzależnieniach,
• promowanie zdrowego stylu życia (bez środków chemicznych),
• nawiązanie i kształtowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami.