Orfeusz i Eurydyka w Operze Krakowskiej

Już 27 kwietnia w ramach Międzynarodowego Dnia Tańca repertuar Opery Krakowskiej wzbogaci spektakl baletowo – operowy pt. „Orfeusz i Eurydyka”.

Giorgio Madia (inscenizacja, reżyseria i choreografia), z pochodzenia Włoch, pracujący dziś jako choreograf na znaczących scenach Europy, autor inscenizacji „Kopciuszka” w Operze Krakowskiej przed kilku laty, przygotowuje „Orfeusza i Eurydykę” (wersja francuska) po raz pierwszy, specjalnie dla naszego teatru. Będzie to spektakl operowy
i baletowy zarazem. Każda z postaci opery ma swój odpowiednik w postaci na planie baletowym. Partię Orfeusza śpiewają: Agnieszka Cząstka, Monika Korybalska i Agnieszka Rehlis – tańczą: Aurimas Sibirskas i Dzmitry Prokharau; partię Eurydyki wykonują Katarzyna Oleś-Blacha i Iwona Socha – tańczą: Agnieszka Chlebowska, Martyna Dobosz i Gabriela Kubacka. W roli Amora wystąpią: Karolina Wieczorek i Agata Widera-Burda a ich odpowiednikami w balecie są Martyna Dobosz i Mizuki Kurosawa.

Autorem scenografii i kostiumów krakowskiego „Orfeusza” jest Bruno Schwengl, Austriak mieszkający w Salzburgu, którego projekty realizowane były na scenach operowych w Covent Garden, Berlinie, Wiedniu, Monachium, Lozannie, Los Angeles, San Francisco, Nowym Jorku, Seattle i wielu innych znaczących miejscach. Od strony muzycznej spektakl przygotowuje Marek Toporowski, wirtuoz – klawesynista, a jako dyrygent specjalizujący się w wykonawstwie barokowej muzyki oratoryjnej.

Libretto opery oparte jest na micie greckim. Eurydyka, żona Orfeusza, trackiego śpiewaka, została ukąszona przez żmiję i umarła. Orfeusz, aby ją odzyskać, schodzi do podziemia. Już prawie mu się udaje wyprowadzić Eurydykę do świata żywych, ale łamie boski zakaz, spogląda na nią i traci ukochaną na zawsze…

„Orfeusz i Eurydyka” to trzydziesta spośród 107 oper, pozostawionych przez Christopha Willibalda Glucka (1714-1787), niemieckiego kompozytora, kapelmistrza na dworze cesarskim w Wiedniu, twórcy odnoszącego również tryumfy w Paryżu i uznawanego za reformatora opery.

Realizatorzy:
Inscenizacja, reżyseria i choreografia: Giorgio Madia
Kierownictwo muzyczne: Marek Toporowski
Scenografia i kostiumy: Bruno Schwengl
Asystent choreografa: Herve Palito, Elena Korpusenko
Przygotowanie Chóru: Zygmunt Magiera
Asystent kierownika muzycznego: Grzegorz Brajner

PREMIERA 27.04.2013, GODZ. 18.30

Dodaj artykuł do:
(dodano 24.04.13, autor: blackrose)
Tagi: Orfeusz i Eurydyka w Operze Krakowskiej
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
White Lies
2
OMD
3
David Gilmour
4
Robert Plant
5
Twenty One Pilots
6
Dropkick Murphys
7
Richard Ashcroft
8
Paradise Lost
9
Orbit Culture
10
Bioscope
1
Paweł Podolski
2
Michał Kwieciński
3
Agnieszka Holland
4
Radu Jude
5
Maura Delpero
6
James Marquand
7
Władysław Pasikowski, Bogusław Linda
8
Solange Cicurel
9
Genki Kawamura
10
Fabio Grassadonia, Antonio Piazza
1
Marcin Podlewski
2
Jagoda Wochlik
3
Freida McFadden
4
Grażyna Molska
5
Renata Kuryłowicz
6
Agata Kunderman
7
Rina Kent
8
Elizabeth B. White
9
Olga Rudnicka
10
John Glatt
1
Norbert Bajan
2
Natalia Korczakowska
3
Ewa Platt
4
Krzysztof Pastor
5
Krzysztof Garbaczewski
6
Richard Chappell
7
Paweł Miśkiewicz
8
Alina Moś
9
Ewa Platt
10
Ilaria Lanzino
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia