Nowa kampania promująca czytelnictwo

60% dorosłych Polaków nie czyta książek. Wyniki ostatnich badań czytelnictwa przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową we współpracy z TNS Polska są zatrważające i alarmujące. W reakcji na te statystyki i z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Książki, Empik uruchomił akcję społeczną, która ma za zadanie sprowokować do reakcji.

"Poprzez nieco przerysowane pokazanie książek jako nieznaczących przedmiotów, w rolach dla nich deprecjonujących, urągających ich rzeczywistemu przeznaczeniu, chcemy wstrząsnąć odbiorcami i zawstydzić nieczytających" – wyjaśnia Monika Marianowicz, Menadżer ds. PR i Eventów w Empiku.

I dodaje: "Potrzebna jest refleksja, rozmowy różnych środowisk, wydawców, dystrybutorów, detalistów, instytucji, którym dobro książki leży na sercu i opracowanie oraz wdrożenie planu naprawy stanu czytelnictwa. Dotychczasowe akcje, które mówiły, że książki są fajne, pokazywały jak wspaniałą rozrywką i przyjemnością jest czytanie i zachęcające w sposób pozytywny do częstszego sięgania po lekturę – okazują się niestety nieskuteczne, dlatego postanowiliśmy mówić o problemie w sposób bardziej zdecydowany".

W salonach Empik pojawiły się plakaty i inne materiały drukowane z hasłem: "A Ty do czego używasz książek?". 16 kwietnia na stacji metra Centrum wystartuje 2-tygodniowa ekspozycja wielkoformatowych naklejek "A Ty do czego używasz książek?". Z okazji Światowego Dnia Książki Empik zaplanował również inne aktywności w przestrzeni miejskiej z książką w roli głównej (mural na warszawskim Powiślu, "ubranie" parteru Juniora w książki, dzięki czemu Empik zamieni się w gigantyczną półkę!) a także mnóstwo wydarzeń, happeningów, promocji i spotkań z autorami w kilku miastach.

Dodaj artykuł do:
(dodano 15.04.13, autor: irka)
Dział literatura
Tagi: Nowa kampania promująca czytelnictwo
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Helloween
2
Matteo Bocelli
3
Tom Odell
4
Arjen Anthony Lucassen
5
The Hives
6
Anna Krzeszowiec
7
Twenty One Pilots
8
Il Volo
9
Jean-Michel Jarre
10
Sophie Ellis Bextor
1
Kate Woods
2
Anthony D'Ambrosio
3
Johannes Schmid
4
Ari Aster
5
Felipe Vargas
6
Burhan Qurbani
7
Samuel Van Grinsven
8
Michael Chaves
9
Ron Howard
10
Darren Aronofsky
1
Aleksandra Borowska
2
Cezary Harasimowicz
3
Katie Spalding
4
Annette Fabiani
5
Sean OConnel
6
Krzysztof Bochus
7
Daniel Goleman
8
Joanna Szpak
9
Anna Kańtoch
10
Joanna Opiat-Bojarska
1
Norbert Bajan
2
Jacek Mikołajczyk
3
Ewa Platt
4
Natalia Korczakowska
5
Krzysztof Pastor
6
Krzysztof Garbaczewski
7
Richard Chappell
8
Paweł Miśkiewicz
9
Alina Moś
10
Ewa Platt
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia