Nowa kampania promująca czytelnictwo

60% dorosłych Polaków nie czyta książek. Wyniki ostatnich badań czytelnictwa przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową we współpracy z TNS Polska są zatrważające i alarmujące. W reakcji na te statystyki i z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Książki, Empik uruchomił akcję społeczną, która ma za zadanie sprowokować do reakcji.

"Poprzez nieco przerysowane pokazanie książek jako nieznaczących przedmiotów, w rolach dla nich deprecjonujących, urągających ich rzeczywistemu przeznaczeniu, chcemy wstrząsnąć odbiorcami i zawstydzić nieczytających" – wyjaśnia Monika Marianowicz, Menadżer ds. PR i Eventów w Empiku.

I dodaje: "Potrzebna jest refleksja, rozmowy różnych środowisk, wydawców, dystrybutorów, detalistów, instytucji, którym dobro książki leży na sercu i opracowanie oraz wdrożenie planu naprawy stanu czytelnictwa. Dotychczasowe akcje, które mówiły, że książki są fajne, pokazywały jak wspaniałą rozrywką i przyjemnością jest czytanie i zachęcające w sposób pozytywny do częstszego sięgania po lekturę – okazują się niestety nieskuteczne, dlatego postanowiliśmy mówić o problemie w sposób bardziej zdecydowany".

W salonach Empik pojawiły się plakaty i inne materiały drukowane z hasłem: "A Ty do czego używasz książek?". 16 kwietnia na stacji metra Centrum wystartuje 2-tygodniowa ekspozycja wielkoformatowych naklejek "A Ty do czego używasz książek?". Z okazji Światowego Dnia Książki Empik zaplanował również inne aktywności w przestrzeni miejskiej z książką w roli głównej (mural na warszawskim Powiślu, "ubranie" parteru Juniora w książki, dzięki czemu Empik zamieni się w gigantyczną półkę!) a także mnóstwo wydarzeń, happeningów, promocji i spotkań z autorami w kilku miastach.

Dodaj artykuł do:
(dodano 15.04.13, autor: irka)
Dział literatura
Tagi: Nowa kampania promująca czytelnictwo
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Damiano David
2
Arkadiusz Jakubik
3
Eluveitie
4
Sting
5
Elton John & Brandi Carlile
6
Anita Lipnicka
7
The Waterboys
8
Bryan Ferry
9
Mela Koteluk
10
Turbo
1
Korek Bojanowski
2
Mara Tamkovich
3
Michel Hazanavicius
4
Céline Sallette
5
Christopher Landon
6
Neil Boyle, Kirk Hendry
7
Rungano Nyoni
8
Fabrice Du Welz
9
Michał Kondrat
10
Alonso Ruizpalacios
1
Alina Moś
2
Ilaria Lanzino
3
Sebastian Fabijański
4
Anna Kękuś
5
Łukasz Czuj
6
reż. Mariusz Treliński
7
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
8
Gabriela Zapolska
9
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia