Summer Dying Loud powraca! Tradycyjnie już w drugi weekend września MOSiR im. Włodzimierza Smolarka w Aleksandrowie Łódzkim wypełni się fanami ciężkich brzmień. Będą oni panować tam niepodzielnie aż przez trzy dni. W tym czasie przez scenę festiwalu Summer Dying Loud przewinie się kilkadziesiąt zespołów.
Pierwszym potwierdzonym headlinerem, który wystąpi na Summer Dying Loud będzie Triptykon. Jego lider - Tom „Warrior” Fischer to bezkompromisowy artysta, który ze swoją grupą kontynuuje to co przed laty rozpoczął w kultowym Hellhammer, a później rozwijał w niemniej uznanym Celtic Frost. Po zakończeniu działalności tego ostatniego, zaproponował - mające wielu zwolenników w Polsce - mistrzowskie połączenie muzyki doom z elementami black metalu.
Obok pierwszego z headlinerów poznaliśmy też trzy polskie zespoły, które we wrześniu pojawią się na Summer Dying Loud. Entropia, Voidhanger i Major Kong są najlepszym dowodem na to, że ciężka, gitarowa muzyka ma się w naszym kraju co najmniej dobrze.
Entropia to autorzy jednej z najlepszych metalowych płyt 2018 roku. Nagrali album totalny, którym wyprzedzają konkurencję o lata świetlne. Jak przystało na wiecznych tułaczy szukających własnego brzmienia, przy żadnym pomyśle nie zostają na dłużej. W ten sposób proponują słuchaczom przyprawiający o zawrót głowy psychodeliczny lot w nieznane wymiary świadomości. Do tej pory nikt nie grał u nas takiej muzyki.
Świetną - kłaniającą się w pas m.in. klasykom z Venom - płytę przedstawił w ubiegłym roku też śląski Voidhanger. „Dark Days of the Soul” to pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów obskurnego i wulgarnego metalu. Zyklon, Warcrimer oraz Priest kontynuują na niej swoją mizantropijną i pełną brudu poetykę, w której od lat nie mają sobie równych w Polsce.
Ostatni z ogłoszonych zespołów - Major Kong - to z kolei pierwsza liga polskiej sceny stonerowej. Instrumentalne trio z Lublina to koncertowy potwór jedną nogą tkwiący w klasyce i kłaniający się dorobkowi gigantów m.in. z Black Sabbath, a drugą zanurzony w gęstym brzmieniu sceny sludge metalowej. Major Kong pokazuje, że prosta kombinacja trzech instrumentów to pole, które wciąż pozwala pokazać coś oryginalnego.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |