5 listopada o godz. 19:00 odbędzie się pokaz filmu "Strefa nagości" w ramach cyklu "Co słychać w polskim kinie?" w NInA.
Dwie nastolatki, Europejka i Arabka, spotykają się w miejskiej łaźni w sercu Amsterdamu. Zaczynają się uwodzić – spojrzeniem, gestem, wyobraźnią i obietnicą. Tęsknota, pragnienie, żar nadają rytm tej sensualnej i hipnotycznej opowieści o uwodzeniu się dwóch obcych kultur. Jak dźwiękiem oddać te stany umysłu i ciała?
Urszula Antoniak zapytana przez Magazyn SFP o to, z jakim dźwiękiem kojarzy jej się uwodzenie, odpowiedziała:
"Ze stałym dźwiękiem, który naturalnie występuje w otoczeniu. Może to być szum wentylatora, statycznej elektryczności albo migotanie jarzeniówek. Słychać go cały czas, ale gdy posiedzisz kilka godzin w pomieszczeniu, przestajesz go zauważać. Często stosuje się taki dźwięk w thrillera, horrorach, używają go też bracia Coen w swoich filmach. Gdy słychać coś cały czas, to powstaje napięcie, bo widz ma – często nieświadomie – wrażenie, że ponieważ coś trwa cały czas, to musi w pewnym momencie się uciąć, przerwać. Albo wybuchnąć. W Stefie nagości używaliśmy takiego właśnie dźwięku i baliśmy się, że jak zapadnie cisza, ludzie pomyślą, że film się skończył."
Spotkanie
Po projekcji organizatorzy zapraszają na dyskusję na temat dźwięku w filmie z Urszulą Antoniak, Tomaszem Duksztą i Maciejem Pawłowskim. Spotkanie poprowadzi kuratorka cyklu, Ola Salwa.
Urszula Antoniak
Reżyserka i scenarzystka. Ukończyła Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego i Nederlandse Film en Televisie Academie (NFTA) w Amsterdamie. Za swój debiut fabularny Nic osobistego otrzymała pięć nagród na festiwalu w Locarno. Jej drugi film Code blue miał premierę na festiwalu w Cannes. Strefa nagości to jej trzeci film fabularny.
Tomasz Dukszta
Reżyser dźwięku, specjalista od zgrania i montażu muzyki oraz dźwięku. Pracował przy takich filmach jak Chemia Bartosza Prokopowicza, Ziarno prawdy Borysa Lankosza, Płynące wieżowce Tomasza Wasilewskiego, Baby są jakieś inne Marka Koterskiego czy Wszystko co kocham Jacka Borcucha.
Maciej Pawłowski
Sound designer, autor efektów dźwiękowych, synchronicznych i montażu dźwięku. Pracował między innymi przy Ziarnie prawdy Borysa Lankosza, Chemii Bartosza Prokopowicza, Służbach specjalnych Patryka Vegi i Płynących wieżowcach Tomasza Wasilewskiego.
Ola Salwa
Krytyczka i dziennikarka filmowa. Przez wiele lat związana z pismami Film i Przekrój. Obecnie publikuje na łamach Polityki, Kina, Magazynu Filmowego SFP. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich i FIPRESCI, od 2012 roku jest ekspertką Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
źródło: NInA
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |