Już jest w kinach "Party Girl", najlepszy debiut festiwalu w Cannes, prawdziwa historia dojrzałej kobiety, która ma odwagę żyć, jak chce. Najlepszy debiut festiwalu w Cannes 2014.
Nagroda za najlepszy debiut w Cannes wydaje mi się całkowicie zasłużona!
Paweł Mossakowski, Gazeta Co Jest Grane
Efekt końcowy to przykład jednego z najbardziej fascynujących portretów kobiety-buntowniczki, która nie ma ani ochoty, ani możliwości dopasować się do powszechnie oczekiwanego wizerunku pani z klasy średniej po 60-tce.
Joanna Ostrowska, Interia.pl 7/10
Surowy, nakręcony w duchu Mike Leigh i Johna Cassavetesa porywa przede wszystkim aktorstwem Angélique Litzenburger. Wyreżyserowany przez Marie Amachoukeli-Barsacq, Claire Burger i Samuel Theis „Party Girl” słusznie zdobył nagrodę w Cannes Złotą Kamerę za najlepszy debiut. Jest to kino świeże, autentyczne i niezwykle szczere.
Łukasz Adamski, wnas.pl 5/6
"Party Girl" będąc opowieścią na wskroś realistyczną i szczerą (filmowo odpowiednio skondensowaną), nie przemienia się w wiwisekcję bólu, gorzką i depresyjną psychodramę ze skrajnymi emocjami, praniem brudów, wylewaniem wiader wyrzutów i wzajemnych pretensji. To raczej rodzaj "hołdu" nie tyle dla samej Angélique, której wybory, nawet te błędne, rodzina uczy się akceptować, ale dla każdej kobiety, która ma odwagę kroczyć własną drogą i nie daje się zaszufladkować w swoim wieku i profesji, i nie poddaje się społecznym oczekiwaniom.
Dagmara Romanowska, Onet.pl
Film jest więc czułą, choć momentami brutalnie szczerą opowieścią syna o matce. To też historia o przemijaniu, próbach pogodzenia się z upływem czasu i tęsknocie za drugą szansą, którą wszyscy lepiej lub gorzej znamy. Warto.
Dawid Karpiuk, Newsweek
Zobacz zwiastun:
„Party Girl” to jeden z najciekawszych francuskich debiutów ostatnich lat, pokazany w ramach zeszłorocznego festiwalu filmowego w Cannes na otwarcie sekcji Un Certain Regard. Film otrzymał nagrodę festiwalu za najlepszy debiut – Złotą Kamerę.
Angelique daleko do stereotypowego wizerunku pani w średnim wieku. Jest najstarsza z grupy pracujących w nocnym barze kobiet. Nie zwalnia tempa życia, wciąż lubi się bawić i świetnie czuje się w towarzystwie mężczyzn. Choć czasy się zmieniają i w lokalu zaczyna ubywać gości, uczucia stałego klienta Angelique, Michaela, są niezmienne. Od lat bez pamięci w niej zakochany, któregoś dnia nieoczekiwanie prosi ją o rękę. Przed Angelique pojawia się szansa na ustatkowanie się. Czy z niej skorzysta?
Utrzymany w stylu filmów Johna Cassavetesa, realistyczny portret silnej i wolnej kobiety, która wybrała życie poza granicami obyczajów i zasad tradycyjnego społeczeństwa. Film inspirowany prawdziwą „party girl” – matką jednego z reżyserów, która w filmie gra samą siebie.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |