Arlon nagrywa swój drugi studyjny album we współpracy z Michałem Mierzejewskim i symfoniczną orkiestrą Sinfonietta Consonus.
Nagrania rozpoczęły się 29 listopada 2014 roku, potrwają do lutego 2015 roku i będą realizowane w kilku miastach. Na płycie znajdzie się ponad 50 minut muzyki głównie autorstwa i w aranżacji lidera grupy, saksofonisty, klawiszowca i kompozytora Jacka Szotta, ale nie zabraknie dźwięków skomponowanych przez gitarzystę klasycznego i kompozytora, wokalistę zespołu, Wojciecha Mandzyna oraz przez gitarzystę zespołu Wiesława Rutkę. Autorką i tłumaczką tekstów jest anglistka i doktorantka literaturoznawstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego, Anetta Mandzyn. W nagraniach drugiego albumu Arlonu weźmie udział około 40 muzyków, w tym orkiestra Sinfonietta Consonus, chór i oczywiście pięciu muzyków zespołu Arlon. Orkiestra Michała Mierzejewskiego pojawi się w dwóch zorkiestrowanych przez niego utworach Arlonu.
Pomysł współpracy z Michałem Mierzejewskim zrodził się w 2013 roku, chwilę po wydaniu pierwszej płyty Arlon „On the Edge”. Paweł Zwirn – perkusista Arlon, endorser firmy Palisso i Jacek Szott zainicjowali pierwsze spotkanie muzyków w Krakowie przy okazji koncertu Neal Morse Band i wtedy odbyły się wstępne rozmowy na temat przyszłych wspólnych nagrań. Pomysł dojrzewał w trakcie prac nad nowym materiałem i niebawem został sfinalizowany. Oprócz przygotowywania nowej płyty, Arlon szykuje trasę koncertową.
Tak o współpracy z zespołem pisze sam Michał Mierzejewski: „Współpraca z zespołem Arlon to będzie pierwszy "kontakt" orkiestry Sinfonietta Consonus z polską grupą. Jako aranżera, orkiestratora i założyciela orkiestry bardzo mnie ten fakt cieszy, gdyż współpracowaliśmy z wieloma zespołami rocka/metalu progresywnego, lecz byli to artyści zagraniczni. Tym bardziej jestem szczęśliwy z powodu zaproszenia Arlonu. Kompozycje, które otrzymałem do zorkiestrowania zapowiadają bardzo dobry i niepowtarzalny album. Jestem przekonany, że orkiestra smyczkowa i chór nadadzą albumowi ciekawych barw, wprowadzając więcej dramaturgii i liryczności oraz wzmocnią przekaz na płaszczyźnie tekstowej. Tym samym dopełnią instrumentację utworów, wcześniej wzbogaconą partiami gitary akustycznej z elementami wykonawstwa techniką klasyczną.”
Źródło: Sinfonietta Consonus
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |